روش‌های پیشگیری از چروک شدن لباس‌ نخی

لباس‌های نخی همواره انتخاب بهتری نسبت به لباس‌های دارای مواد هستند و این مسأله به‌خصوص در فصول گرم سال از اهمیت بیشتری برخوردار است.
کد خبر: ۱۴۲۱۸۶۷
نویسنده فریده تهرانی - خبرنگار  چاردیواری
 
با وجود این لباس‌های نخی اغلب یک ایراد بزرگ دارند؛ لباس‌های نخی یکی از انواع البسه هستند که به آسانی چروک می‌شوند و اتو کشیدن آنها کار دشواری به‌حساب می‌آید. برای این‌که از چروک شدن لباس‌های نخی پیشگیری کنید بهتر است:
لباس‌ها را با کمترین درجه حرارت لباسشویی یا روی حالت (Cold) قرار دهید. به این ترتیب لباس کمترین چروک را دارد و با آویزان کردن آن از یک گیره لباس و جای بدون رطوبت، باعث رفع چروک‌های باقی مانده خواهد شد.
حالت (Delicate) مناسب لباس‌های ظریف است. با انتخاب این حالت شست‌وشو، کمترین میزان چروک‌ها در لباس‌های نخی ایجاد می‌شوند و رفع موارد موجود به سرعت و سهولت است.
 اگر فرصتی برای تکیه ندادن و ایستادن داشتید، از نشستن در حالتی که لباس چروک شود، اجتناب کنید.
برای این‌که لباس‌های نخی کمتر چروک شوند، بهتر است آنها را با دست و آب سرد بشویید. در ضمن، تا حد امکان از چلاندن لباس‌ها برای آبکشی خودداری کنید. این شیوه درباره لباس‌های کتان و ابریشمی هم صادق‌است.
ــ در صورت امکان از مواد شوینده ضدچروک برای شستن لباس‌های نخی و با بافت ظریف استفاده کنید. البته توجه کنید که بافت لباس‌ها با این مواد شوینده آسیب نبینند.
بعضی از افراد توصیه می‌کنند که اگر جیب‌های لباس را از وسایل مختلف پر نکنید، کمتر چروک خواهند شد. زیرا هر جیب ظرفیت تحمل مقدار مشخصی از لوازم را دارد و پر کردن بیش از حد آن باعث چروک شدن لباس می‌شود.
برای این‌که به فکر رفع چروک لباس بدون اتو نباشید، بهتر است لباس‌های نخی کاملا خشک را به تن کنید.
راهکارهایی برای پیشگیری از چروک شدن لباس
به حالت نشستن خود دقت کنید. هنگامی که می‌نشینید و تکیه می‌دهید، لباس‌ را از دو طرف بکشید تا صاف شده و نیازی به رفع چروک لباس بدون اتو نباشید.
اگر لباس‌ها را تا می‌کنید، آنها را روی هم قرار ندهید تا فشار لباس‌های بالایی باعث عمیق شدن جای تای لباس‌های زیرین نشود.
از قرار دادن اجسام سنگین روی لباس‌های تا شده خود اکیدا خودداری کنید.
هنگامی که لباس خود را بر تن می‌کنید، اسپری ضدچروک را به کار برده تا مانع از چروک شدن لباس شوید.
ترجیحا لباس خود را از گیره لباس آویزان کنید. حتی هنگام سفر گیره لباس را به دستگیره‌های داخل ماشین آویزان کنید یا در جای صافی قرار دهید تا چروک نشود.
به این ترتیب از چروک شدن لباس‌ها پیشگیری کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها