مروری بر اعتصاب انجمن فیلمنامه نویسان و بازیگران در هالیوود

اقتدار صنفی به جای بیانیه‌های سیاسی

جشنواره‌های سیاسی در باتلاق اعتصاب | وقتی هنر تجاری، فرهنگ انسانی را می‌بلعد

جشنواره‌های غربی سالهاست با انگیزه‌های سیاسی برگزار شده و ردپای دخالت های امنیتی در مسیر برگزاری آنها دیده می‌شود. با این حال همین جشنواره‌ها در حال حاضر درگیر بحران‌های ناشی از اعتصابات هالیوودی شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۱۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، مثلا هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز کارش را با حاشیه‌های فراوانی شروع کرده است. 

در حالی که قرار بود فیلم لوکا گوادانینو آغازگر این جشنواره باشد، اما اعتصاب هالیوودی‌ها موجب شد جای فیلمی با محوریت تنیس را درامی از جنگ جهانی دوم با عنوان «فرمانده» ساخته ادواردو دی آنجلیس بگیرد.

پیش از شروع جشنواره این دمین شازل رییس هیات داوران امسال بود که از اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوودی حمایت کرد و تاکید کرد: هنر بیش از محتواست!

در نتیجه اعتصاب‌ها ستارگان مطرحی مانند بردلی کوپر در این جشنواره حضور نخواهند داشت.

دلیل موج اعتصاب در سینمای غرب، غلبه هوش مصنوعی بر هنر انسانی است که خود نتیجه نگاه کالایی به فرهنگ و هنر در آمریکا و اروپاست. سالهاست هنرمندان بسیاری اعتراض دارند که هالیوود با بودجه‌های سرسام‌آور، هنر و محتوا را به باتلاق فُرم و ظاهر رنگ و لعاب‌دار کشانده است.

نتیجه این روند، حالا جایگزینی رباتهاست که صداهای صدها هنرمند را درآورده است. هنرمندانی که می‌بینند هوش مصنوعی بهتر از آنها برده کارخانه فُرم‌سازی در هالیوود است.

به این ترتیب جشنواره‌هایی که مدتهاست به ابزار قدرت نرم کاخ سفید و دولت‌های حامی آن تبدیل شده‌اند، با موج اعتراضات هنرمندانی روبرو هستند که می‌خواهند فرهنگ انسانی بماند.

بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند اگر روند توسعه هوش مصنوعی ادامه یابد، فرهنگ غربی به دلیل نگاه کالایی به بشر و فقدان عنصر معنوی، کاملا در هوش مصنوعی مضمحل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها