گفت‌وگو با دکتر احد فرامرز قراملکی، استاد دانشگاه و پژوهشگر اخلاق حرفه‌ای

کارمند خوب باشیم یا انسان خوب؟!

کارمندها، در معرض خطر!

گروه سلامت ترکیه اعلام کرد که دردهای اسکلتی ــ عضلانی مکرر، بر کیفیت زندگی افراد تاثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند براساس سن، جنسیت و ویژگی‌های فردی متفاوت باشد.
کد خبر: ۱۴۲۰۷۰۰
کارمندها، در معرض خطر!
پروفسور دکترJ فیگن آیهان، متخصص در طب فیزیکی، توانبخشی و طب درد از گروه سلامت مدیکانا گفت که کارکنان اداری معمولا با درد گردن و کمر ناشی از استفاده طولانی از رایانه به‌دنبال کمک هستند. در واقع، دردهای عضلانی و اسکلتی کارکنان اداری را بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار‌می‌دهد.
وی افزود که کارکنان اداری اغلب برای درد گردن و کمر ناشی از استفاده طولانی‌مدت از رایانه، از جمله شکایات مربوط به گردن‌درد ناشی از فتق دیسک گردن به‌دنبال کمک هستند. آیهان گفت که کمردرد در مشاغل سخت بدنی و مدیران کم‌تحرک رایج است که به کاهش نیروی کار منجر می‌شود. برای همین هم بر لزوم انجام آزمایش‌های پیشرفته در مواردی مانند فتق کمر، تروما، عفونت، سرطان و روماتیسم تاکید می‌شود. 

B۱۲ را دریاب

کمبود ویتامینB۱۲ در اوایل زندگی به برخی مشکلات شناختی منجر می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشکلات حافظه و مهارت‌های فکری می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامینB۱۲ باشد، همچنین افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، به خاطر آوردن خاطرات یا تمرکز برای‌شان مشکل است. درواقع سطوح پایین ویتامینB۱۲ در دوران نوزادی به رشد و عملکرد ضعیف در مهارت‌های ادراک دیداری و وظایف ادراک اجتماعی در آینده منجر می‌شود. ادراک اجتماعی و توانایی‌های بصری ــ دیداری بخشی از عملکرد شناختی مانند درک اطلاعات و پاسخ به آنها یا قضاوت در مورد قوانین اجتماعی است.در این مطالعه، کودکان با کمبود ویتامینB۱۲ در ۵سالگی در آزمون‌های شناختی مانند تشخیص احساسات کودکان دیگر و حل پازل، نمره ضعیفی کسب کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها