روایت تاریخ از کارنامه روحانیت

اولین نشانه‌های حکومت علماو روحانیون

مراجع تقلید در دیدار رئیس‌جمهور دیدگاه‌های خود را مطرح کردند

تلاش دولت تقدیر مرجعیت

دیروز همزمان با روز جهانی مساجد، رئیس‌جمهور سفر مهمی به قم داشت و با برخی از مراجع دیدار و گفت‌وگو کرد. سید ابراهیم رئیسی در سفری یک روزه به شهر مقدس قم با آیات عظام و از مراجع تقلید جعفر سبحانی،‌ ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی دیدار کرد و سپس برای سخنرانی در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به مسجد جمکران رفت.
کد خبر: ۱۴۲۰۲۴۴

تلاش دولت تقدیر مرجعیت

در این برنامه تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب اسم تو مصطفاست و سرباز روز نهم با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. البته زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با تولیت آستان مقدس و دیدار و گفت‌وگو با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر به قم بود.

سید‌ابراهیم رئیسی دیروز دوشنبه در دیدار با آیت‌ا... نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به ۱۲ مشکل گریبانگیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد.وی گفت: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق ما می‌توانیم، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در شش ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات قایق آید.
رئیسی، هم‌ترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله دستاوردهای بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولتمردان رشد اقتصادی ۴درصدی محقق شده، بیش از ۵۰۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم ۸.۲به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته و موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی بود، در دستور کار دولت قرار گرفته است.
رئیس‌جمهور همچنین سیاست خارجی متوازن، چندجانبه‌گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای اسلامی و رشد چشمگیر تجارت خارجی را از دیگر اقدام‌ها و دستاوردهای حائز اهمیت دولت برشمرد.

 تاکید آیت ا... سبحانی بر صیانت از ارزش‌های دینی در جامعه

دیدار دیگر رئیس‌جمهور به ملاقات با آیت‌ا... جعفر سبحانی اختصاص داشت که این مرجع تقلید ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی تاکید کرد.
آیت‌ا... سبحانی افزود: کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از جمله خواسته‌های ما از شماست.
رئیس‌جمهور نیز در این دیدار دلسوزی برای مردم، دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های دینی و اندرز دادن مسئولان نسبت به مسائل اعتقادی و معیشت مردم را از جمله ویژگی‌های برجسته آیت‌ا... سبحانی برشمرد و اظهار کرد: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع گرانقدر تقلید بوده است.وی همچنین با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای توقف روند رو به رشد کشور با طراحی جنگ ترکیبی شامل شبیخون فرهنگی، مانع تراشی در مسیر تولید کشور، جلوگیری از صادرات کالا و ورود منابع ارزی به کشور گفت: بنای دولت حل مسائل کشور و مشکلات مردم به‌رغم همه این دشمنی‌هاست.رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، تصریح کرد: رشد اقتصادی ۴درصدی، رشد ۶درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی۵۳میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است.رئیسی پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های پایین جامعه، رایگان شدن هزینه آب و برق مصرفی اقشار ضعیف و همچنین طرح دولت برای تثبیت قدرت خرید یارانه دریافتی دهک‌های پایین جامعه را از جمله اقدامات دولت برای حمایت از اقشار ضعیف دانست و افزود: تحقق رشد چشمگیر تولید و صادرات کشور در آینده نزدیک وضعیت را بهتر خواهد کرد. رئیس‌جمهور شاخص‌های اقتصادی مثبت و روند کاهشی تورم را موید تحقق این اهداف دانست.
وی همچنین با اشاره به مشکلات اجرای خصوصی‌سازی در دوره گذشته که باعث تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تولیدی شده بود، تصریح کرد: در این دوره علاوه بر اصلاح روند واگذاری‌ها، احیای کارخانجات تعطیل شده در دستور کار دولت است و مصمم هستیم به‌جای تصدی همه امور کشور، نقش هدایت، حمایت و نظارت را به بهترین وجه ممکن ایفا کنیم.

آیت‌ا... مکارم شیرازی: باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد

در این دیدارها آیت‌ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید هم خطاب به رئیس جمهور گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، مردم پایبند به دین، اصل نظام و کشور هستند لذا باید در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنان تلاش کرد. 
وی دیروز دوشنبه در دیدار آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی، ایجاد امید در جامعه را سبب پیشرفت دانست و افزود: این‌که شما در تمام مسائل، با امید و اتکال به خداوند صحبت می‌کنید، نکته‌ای ارزنده است. آیت‌ا... مکارم شیرازی تورم و معیشت را از دغدغه‌های اصلی مردم بیان کرد و افزود: مردم می‌خواهند آثار فعالیت‌های دولت را در سفره‌شان ببینند. این مرجع تقلید قیمت‌های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرد و تاکید کرد: باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می‌شود. وی به مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: مساله قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده‌ای که در زمینه ساخت مسکن داده است‌، عمل کند که اگر این وعده‌ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد. این مرجع تقلید همچنین به مساله حجاب اشاره کرد و گفت: باید آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در کشور رعایت شود.

تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب

تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو کتاب سرباز روز نهم و  اسم تو مصطفاست دیروز دوشنبه در حاشیه نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در مسجد جمکران توسط رئیس جمهور رونمایی شد.‌ این دو کتاب در موضوع شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده است که تقریظ حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای بر آنها توسط سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد. در تقریظ حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب آمده است: «بسمه تعالی، پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ برجسته بی‌شک یک الگوست برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ قوی، فهم درست، روحیه‌ ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.» همچنین تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب اسم تو مصطفاست در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت منتشر شد. متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به این شرح است: «بسمه تعالی ــ صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ عشق‌ها و همه‌ محبوب‌ها. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم‌السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها