سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به ظرفیت معدنی چاراویماق گفت: متراکم‌ترین بخش معدنی استان در این شهرستان قرار گرفته است و معدن از اصلی‌ترین محورهای توسعه آن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۴۲۰۱۰۳
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در شهرستان چاراویماق تشکیل یافت، اظهار کرد: چاراویماق بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و مزیت نسبی آن وجود ۱۸ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است.

فتح‌زاده با بیان اینکه تکمیل جاده میانه به میاندوآب می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان را به فعلیت برساند،  افزود: اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دو برابر رشد داشته و در ۴۰ روستای شهرستان عملیات آبرسانی جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد از اعتبارات شهرستان محقق شده، ادامه داد: اعتبارات امسال شهرستان بیش از ۹۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که مصوبات دور اول سفر ۲۳ میلیارد تومان و دور دوم ۲۰ میلیارد تومان بود که از دور اول ۶۰ درصد و از دور دوم ۲۵ درصد اختصاص یافته است.

فتح‌زاده همچنین تصریح کرد: حدود ۵۴ طرح به ارزش ۲ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان در شهرستان چاراویماق باید اجرایی شود و یک‌هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان مربوط به اشتغال‌زایی است.

الحاق ۲۴ هکتار از اراضی ملی به شهر قره‌آغاج

فرماندار چاراویماق نیز در خصوص دستاوردهای سفر استاندار به این شهرستان متذکر شد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به میزبانی چاراویماق، ۲۴ هکتار از اراضی ملی به شهر قره آغاج ملحق شد.

یاسین توکلی ادامه داد: در کنار آن درخواست الحاق ۴۶ هکتار دیگر به عنوان یکی از مطالبه‌های دیرینه شهرستان به ویژه شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مجوزهای لازم اخذ شود، زمینه برای الحاق فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: الحاق ۵۵ هکتار محدوده منفصل نیز جزو مصوبه‌های جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در چاراویماق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها