رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز تاکید کرد؛

لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی ۵۸۴ فقره پروانه بهره‌برداری معادن با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال صادر شده که در حال حاضر پنج هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۲۱
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمدجعفر عظمائی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود ۵۴ ماده معدنی در آذربایجان شرقی تاکید کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت زیادی از لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور دارد.

وی با بیان این که از مرحله اکتشاف تا مرحله بهره‌برداری نظارت دقیقی بر فعالیت معادن داریم، مطرح کرد: تا پایان مهر امسال ۱۷۸ پروانه اکتشاف و ۴۲ فقره گواهینامه کشف در استان صادر شده است.

وی عنوان کرد: فلزات رنگی مانند مس و طلا، سنگ‌های تزیینی تراورتن، گرانیت و سنگ آهک و سنگ گچ از جمله مواد معدنی موجود در استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، آذربایجان شرقی را در زمینه استخراج مواد معدنی یکی از استان‌های قوی کشور عنوان کرد و گفت: معادن مس و طلا در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده و واحدهای فراوری این معادن در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات مختلف معادن در کمیته فنی معادن مطرح و برای اتخاذ تصمیم‌گیری نهایی پس از بررسی موارد به شورای عالی معادن استان ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام فرآیند ثبت محدوده و شناسایی معادن از طریق سامانه کاداستر معادن انجام می‌شود و متقاضیانی که دارای صلاحیت فنی و مالی هستند بعد از اخذ امتیازات لازم از طریق سامانه کاداستر اقدام به ثبت محدوده مورد نظر می‌کنند و پس از بررسی موارد، پروانه اکتشاف صادر می‌شود که در این مرحله متقاضیانی که موفق به کشف مواد معدنی شوند گواهینامه کشف و سپس پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها