مدیر کل گمرکات استان بوشهر در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه خبر داد؛

کسب رتبه اول بوشهر در صادرات

نسبت به 4 ماه گذشته رشد صادرات داشته ایم و بوشهر رتبه اول  در صادرات می باشد.
کد خبر: ۱۴۱۸۸۶۱
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم/مدیر کل گمرکات استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار و بزرگداشت سالروز شهادت شهید صارمی از خبرنگاران استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: نسبت به 4 ماه گذشته رشد صادرات داشته ایم و بوشهر رتبه اول  در صادرات می باشد.

سلیمانی افزود:تخصیص تسهیلات گمرک برای تجار و بازرگانان باعث ترغیب و جذب بیشتر آنان به گمرک بوشهر شده است.

وی گفت:رشد کالاهای اساسی و ترخیص خودرو را در گمرکات استان داریم که این نقطه عطفی برای ما می باشد.

خلاصه عملکرد گمرکات استان بوشهر

صادرات با احتساب میعانات گازی: در چهار ماه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۹ میلیون و  ۹۶۹  هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 3 میلیارد و 787 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۵ درصد کاهش یافته است.

صادرات بدون احتساب میعانات گازی: در چهار ماهه اول امسال بالغ بر ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۵ درصد کاهش یافته است.

عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی؛میعانات گازی، سیمان و کلینکر،انواع ماهی و میگو،سنگ گچ و گچ بنایی،سبزیجات و  صیفی جات تازه بوده است کشورهای چین،امارات متحده عربی،هند،ترکیه،پاکستان و سری لانکا ویتنام،قطر و موزامبیک مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

واردات قطعی: در چهار ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۷۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۶۱۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان ماژول نمایشگر،قطعات و لوازم یدکی موتور سیکلت و دوچرخه،انواع پارچه،قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری،انواع بلبرینگ و رولبرینگ،جرثقیل مستعمل،موز،انواع لاستیک،انواع بلندگو و رادیاتور کمپرسور صنعتی بوده است؛کشورهای امارات متحده عربی،چین،فیلیپین،هند،ژاپن،ترکیه، جمهوری کره،روسیه،سری لانکا و انگلستان بیشترین سهم از کشورهای مبدا کالاهای وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

درآمد در چهار ماهه اول امسال بالغ بر ۳۵5۱۴ میلیارد ریال (معادل ۳۵۵۱ میلیارد تومان) بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۷۵ درصد افزایش یافته است.

 

کسب رتبه اول بوشهر در صادرات

 

کسب رتبه اول بوشهر در صادرات

newsQrCode
برچسب ها: بوشهر گمرک صادرات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها