مدیر کل گمرکات استان بوشهر در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه خبر داد؛

کسب رتبه اول بوشهر در صادرات

ناظر گمرکات استان خبرداد:

رشد صادرات حوزه نظارت گمرکات در هشت ماهه سپری شده از سال جاری استان کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد وزنی و ارزشی صادرات کالا در هشت ماهه سپری شده از سالجاری در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۱۳

جام جم جم آنلاین؛ ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در این خصوص، گفت : در هشت ماهه سپری شده از سال جاری  یک میلیاردو 771 میلیون و 219 هزارو 869 دلار کالا به وزن 4 میلیون و 418 هزارو 432 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 از لحاظ ارزش 5 درصد افزایش و از حیث وزن رشد 6 درصدی داشته است .

بختیار رحمانی پور، افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگهای ساختمانی ،لبنیات ،انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... می باشد.
رحمانی پور در ادامه گفت: میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات 551 میلیون و 345 هزارو 858 دلار کالا به وزن یک میلیون و  405 هزارو 263 تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

«رشد 6 درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه درهشت ماهه سپری شده از  سال جاری»

مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار هشت ماهه واردات  گمرکات استان داشت و بیان کرد  درهشت ماهه سپری شده از سال 1401 در مجموع 47 میلیون و 927 هزارو 960 دلار کالا به وزن 6 هزارو 683 تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 6 درصد افزایش و از حیث وزن 58 درصد کاهش داشته است .


رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر،قطعات دستگاه لیبل زن ،تجهیزات خط تولید و ...عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها