رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای چندین ویژه برنامه تلویزیونی و شهری ویژه ایام محرم و صفر

رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی شهرداری اصفهان از اجرای چندین ویژه برنامه تلویزیونی و شهری ویژه ایام محرم و صفر در شهر اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۸۲۱۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ منصور قربانی با اعلام اینکه برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای ایام محرم و صفر در دو بخش تلویزیونی و شهری اجرا می‌شود، گفت: برنامه «پرده عشاق» با محوریت اجرای ۱۰ پرده از عاشورا، برنامه «روضه رضوان» با محوریت پخش هشت کلیپ مداحی، برنامه «نوای ماندگار» شامل ۱۱ پرده‌خوانی توسط مرشد اسماعیل نصوحی و برنامه «آئینه‌داران» با محوریت معرفی پیشکسوتان هنرهای آئینی از جمله برنامه‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی پخش می‌شود.

به گفته او، رونمایی از وبگاه مرکز تخصصی هنرهای ملی آئینی در دهم مردادماه از دیگر برنامه‌های این بخش خواهد بود.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان درباره برنامه‌های شهری در این ایام هم اظهار کرد: اجرای برنامه «پیک مشتاقان» مصادف با روز خبرنگار از 12 تا 16 مردادماه همراه با اجرای آئین‌های پرده‌خوانی، شبیه‌خوانی و مقتل‌خوانی در ساختمان مجتمع مطبوعاتی اصفهان، اجرای برنامه «پرده شبیه» با رویکرد پرده‌خوانی، شبیه‌خوانی و رادیو آئین از دهم مرداد تا پایان ماه صفر در مناطق پانزده‌گانه و اجرای برنامه «آوای عطش» با حضور ۱۰ نفر از برترین نوازندگان سازهایی عاشورایی از 21 تا 23 مردادماه در هنرسرای خورشید از جمله این برنامه‌های است.

او از برپایی نمایشگاه «ابزار عاشقی» در گالری‌های کتابخانه مرکزی از 23 مرداد تا دهم شهریورماه خبر داد و گفت: در بخش ادوات آئینی این نمایشگاه، آثار قدیمی هنرهای نقالی و تعزیه با قدمتی بیش از ۴۰۰ سال به نمایش درمی‌آید. در بخش‌های دوم و سوم نیز به لباس‌های قدیمی است و نسخ قدیمی مانند نسخ اصلی تکیه دولت پرداخته‌ایم.

قربانی اضافه کرد: «آیینه‌خانه» عنوان برنامه دیگری است که بر محور دو مسابقه سوگ و سور برگزار می‌شود. آئین سوگ با رقابت شرکت‌کنندگان در حوزه نقالی‌خوانی، پرده‌خوانی و موسیقی‌های آئینی برگزار و در نهایت پنج نفر از شرکت‌کنندگان برگزیده می‌شوند. دیگر شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند در طول سال در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

به گفته او، مرحله دوم آیین‌های سرور نیز بعد از ماه صفر با محوریت نمایش‌های «تخت حوضی» برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره شبیه‌خوانی «بیرق باقی» از 25 مرداد تا سوم شهریورماه و برنامه «عاشور آئین» با دعوت از ۵۰ گروه از شهرستان‌های استان با رویکرد معرفی آئین‌هایی همچون سنگ‌زنی، سنج‌زنی و العطش گویان از 6 تا دهم شهریورماه در محور چهارباغ از دیگر اقداماتی است که رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان از آنها خبر داد.

او خاطرنشان کرد: برنامه «پرواز» ترکیبی از فعالیت‌های نمایشی و آئینی است که از 7 تا دهم شهریورماه با حضور چهره‌های کشوری برگزار می‌شود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها