جاده ملی پاتاوه به دهدشت با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت جاده‌ای به عنوان یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های نیمه‌کاره کشور پس از ۲۸ سال به ارزش ۹۵۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت جاده‌ای به عنوان یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های نیمه‌کاره کشور پس از ۲۸ سال به ارزش ۹۵۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۱۶۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جاده پاتاوه ـ دهدشت ضمن تشکر از همه کسانی که در اجرای عملیات این طرح شرکت کردند گفت: بدون شک اقتصاد روستا‌های کنار و حاشیه این جاده متحول می‌شود.
دکتر رئیسی با اشاره به خروج دهدشت از بن بست گفت: این جاده دسترسی مرکز به جنوب کشور و دریا را میسر می‌کند و کندی اجرای این طرح به دلیل بافت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه است.
وی با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۷۴ این طرح را مصوب سفر رهبری بود گفت: جا داشت این طرح زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده می‌شود، ولی صمیمانه این اقدام بزرگ را به همه مردم این استان تبریک می‌گویم.

 
افتتاح جاده پاتاوه ـ دهدشت با حضور رئیس جمهور


رئیس جمهور گفت: امیدواریم طرح‌هایی بزرگی مانند این طرح که می‌تواند تاثیر شگرفی بر اقتصاد و رفاه مردم داشته باشد زودتر تکمیل شود.
وزیر راه و شهرسازی هم کوتاه کردن مسیر، خروج کهگیلویه و شهر دهدشت از بن بست و استفاده ۴۰۰ روستا از مزایای این محور و کاهش میزان تصادفات را از مهمترین مزایای این طرح دانست.
مهراد بذر پاش با بیان اینکه این طرح از طرح‌های ملی و بزرگ نیمه تمام در کشور بود، گفت: به همت دولت سیزدهم و قرارگاه خاتم، مسئولان استانی و مردم این منطقه این محور امروز تکمیل شد.
وی با بیان اینکه این جاده ملی هفده رشته تونل دارد، افزود: عملیات خاکبرداری این جاده به دلیل کوهستانی بودن بسیار سخت و وقت گیر بود به گونه‌ای که ۲۷ میلیون تن خاکبرداری، ۱۶ حلقه پل بزرگ و کوچک و ۲۳ کیلومتر دیوار بتنی نیز در این محور انجام شد.
بذرپاش به باند دوم این جاده نیز اشاره کرد و اضافه کرد: باند دوم آن بعد از بهره‌برداری از باند اول و در آینده نزدیک مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی این استان نیز گفت: طول این جاده ۱۴۶ کیلومتر و راه اصلی درجه یک است.
محمد راستا با بیان اینکه از ابتدا تاکنون ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این جاده هزینه شده است افزود: ارزش این جاده اکنون ۹۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها