رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد:

کشف ۹۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در ۷۲ ساعت

اقتصاد و مسائل اقتصادی، همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان‌ها بوده و هست، یعنی انسان‌ها در کنار تامین امنیت و آرامش، به‌طور جد به دنبال تامین مسائل، دغدغه‌ها و موضوعات اقتصادی خود بوده و همواره به دنبال این بوده و هستند که در حوزه اقتصادی برای خود حاشیه‌ای امن فراهم سازند. همین مختصر، نشان‌ دهنده اهمیت و حساسیت این مهم است.
کد خبر: ۱۴۱۶۳۱۸
نویسنده سرتیپ سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا

امروز با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و تاثیر مستقیم آن بر زندگی مردم، دشمنان ما تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده و همه سعی و تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا بتوانند در این حوزه، عرصه را بر مردم تنگ کنند و با فشارهای پی در پی اقتصادی، مشکلات مختلف از جمله نارضایتی مدنی را دامن بزنند و در نهایت به قول گفتنی از این نمد برای خود کلاهی بسازند. هرچند که در این عرصه با همکاری و همیاری اتحادیه‌ها و انجمن‌های خود، اتفاقات مختلفی را رقم زده‌اند اما همچنان با در بسته‌ای که همان عزم و اراده پولادین مردم ماست، مواجه هستند اما نباید فراموش کرد که در کنار نقشه‌ها، برنامه‌ها، مشکلات و مصائبی که دشمنان برای به زانو درآوردن ما رقم می‌زنند، هستند کسانی که با اعمال مجرمانه‌شان مشکلات اقتصادی کشور را با بحران روبه‌رو  می‌سازند. لذا کسانی که اقدام به قاچاق کالا می‌کنند، درواقع پیاده‌نظام دشمن هستند که با اقدامات مجرمانه، غیرمستقیم اقتصاد و معیشت کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کنند.

به‌طور حتم شبیخون اقتصادی مهم‌ترین و دقیق‌ترین مفهومی است که می‌توان برای قاچاق کالا عنوان کرد؛ چراکه قاچاق کالا مشکلات، معضلات و مصائب بسیاری از جمله بیکاری، اشتغال ناسالم، تضعیف تولید داخلی و... را به همراه دارد که با رشد مشکلات اقتصادی، به‌طور حتم مشکلات اجتماعی و... نیز گسترش پیدا خواهد کرد که این نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت موارد و مسائل اقتصادی است که باید مورد دقت و عنایت ویژه قرار گیرد. 

در ایجاد پدیده قاچاق، مسائل مختلفی وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به نظام ارزی حاکم در کشورها، مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری و تورم، وجود مناطق آزاد، خلأ‌های قانونی، تشتت مراجع ذی‌ربط، نبود مجازات‌های بازدارنده و... اشاره کرد که همه این موارد، می‌تواند در کاهش یا افزایش نمودار قاچاق بر نقشه اقتصادی هر کشوری تاثیرگذار باشد.  امروز تامین امنیت اقتصادی از اهمیت و حساسیت بیش از پیش برخوردار است، به‌طوری که کوچک‌ترین نوسان در مسائل اقتصادی، می‌تواند پس‌لرزه‌های بسیاری را در دیگر زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... برجای بگذارد. از این رو مدیریت دقیق مسائل و فعالیت‌های اقتصادی و مقابله جدی با مجرمان و مفسدان اقتصادی، مهم و ضروری است و کوچک‌ترین اغماض و کوتاهی در این زمینه، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد. پلیس امنیت اقتصادی با عزمی راسخ و با افق و چشم‌اندازی مدون و مشخص در راستای دفاع از امنیت اقتصادی مردم با مجرمان و مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند و در این زمینه، همراهی و هم‌افزایی مردم می‌تواند راهگشا باشد.

امروز طرح‌های مختلفی در حوزه مقابله جدی با مجرمان و مفسدان اقتصادی در سراسر کشور در حال اجراست که در این زمینه برخورد با قاچاق سوخت، برخورد با خودرو‌های شوتی، برخورد با زمین‌خواری، برخورد با جرایم مالی و برخورد با محتکران تنها بخشی از اقدامات و تلاش‌های همکاران ما در پلیس امنیت اقتصادی کشور است که با جدیت در حال انجام است و این آغاز راه است.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها