مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد

ضرورت ساماندهی وضعیت محدوده معدن طلای اندریان

عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد:

۵۰ درصد معادن کوچک کشور فعال نشده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه چهار ماه از سال جاری گذشته است، اما آمار واقعی در بخش معدن نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد معادن کوچک کشور فعال نشده‌اند. دلیل این مهم نیز نبود توان و تکنولوژی شروع به کار است و وزارت صمت هم کار خاصی برای حمایت نتوانسته است انجام دهد.
کد خبر: ۱۴۱۵۸۵۸

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: "فرهاد طهماسبی" در سی و سومین اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، با تقدیر از مهمان نوازی خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه صنعت ایرادات و اشکالات زیادی را از عملکرد حاکمیتی وزارتخانه ها به ویژه وزارت صمت داشتیم، آنچه که به عنوان ایراد به نحوه همکاری و مدیریت حاکمیتی خواهیم شنید ما را به این تفکر وا می‌دارد که دولت در بخش صنعت و اجرا در تصدی گری می‌بایست سهم خود را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند تا شاهد این مشکلات نباشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها ایفای نقش حاکمیتی و تنظیم گری است، خاطرنشان کرد: امیدوارم بحث برون سپاری و واگذاری امور را به بخش خصوصی به نحو کامل انجام دهیم و در حوزه قانون گذاری و مطالبات این عرصه بیش از امروز فعال باشیم و امور را به نحوی ساماندهی کنیم که بیشترین تصدی گری را بخش خصوصی برعهده داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چنانچه کارها به مردم و فعالان صنعت سپرده شود پیشرفت کارها و وارد کردن تجهیزات به روز دنیا هزینه کمتری نسبت به تصدی گری دولت خواهد داشت، امروز در صنعت خودرو شاهد هستیم که ۶ درصد سهامداری دولت در خودروسازی چه فشار و مصیبتی را به مردم وارد می‌کند و در حوزه‌های دیگر هم این چنین است.

طهماسبی تاکید کرد: امیدواریم با همفکری در این همایش برای پیگیری درخواست‌ها، قوانین و آیین نامه‌هایی که در وزارت صمت یا دیگر وزارتخانه‌ها صادر شده و انبوهی از مشکلات را برای این حوزه ایجاد کرده مرتفع شود. وی در پایان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال، یادآورشد: امسال باید شعار سال را به سمت عملی شدن ببریم و در عرصه اقدام و عمل صنعتگران و فعالان این حوزه که بخش عظیمی از پیشرفت کشور در منطقه و دنیا مرهون این عزیزان است، توجه ویژه داشته باشیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها