عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد:

۵۰ درصد معادن کوچک کشور فعال نشده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

بهره برداری از ۵۰۰ واحد صنعتی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در بخش صنعت در بسیاری از شاخص‌ها جزو سه استان برتر کشور هستیم، افزود: اکنون تعداد ۲۷۷۰ طرح در دست اجرا در استان وجود دارد که براساس شعار امسال، بهره برداری از ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و ۴۰۰ واحد توسعه‌ای و تدوین ۳۰ مگاپروژه جدید برای استان تعریف شده است.
کد خبر: ۱۴۰۳۰۲۲

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: صابر پرنیان در دیدار با رئیس منطقه پنج بازرسی کشور، اظهار کرد: رکورد تولید ۳۱ هزار دستگاه تراکتور، رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم و افزایش ظرفیت تولید شیشه در استان به دو برابر سال‌های گذشته، تنها بخشی از رویدادهای مطلوب در بخش تولید و صنعت استان در سال گذشته است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان صمت در سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته در بخش معدن اقدامات بزرگی انجام شد به طوری که در حال حاضر اطلاعات تمام معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

وی ضمن تقدیر ویژه از حمایت‌های رئیس منطقه پنج بازرسی کشور و مجموعه مدیران و کارشناسان این سازمان، گفت: با وصول ۲۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن، میزان وصول از این محل در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل ۲.۵ برابر رشد یافت و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز بیش از میزان پیش بینی شده بود که در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

تعیین تکلیف معادن راکد

پرنیان افزود: برای اولین بار یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی در استان اجرا شد. تقریبا تمام معادن استان تعیین تکلیف شده و وضعیت معادن شفاف سازی شده است.

وی با بیان این‌که در شش ماه نخست امسال تحول ویژه‌ای در بخش معدن ایجاد خواهیم کرد، گفت: جلسات معادن در شهرستان‌ها هر هفته به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی، اصناف را ویترین اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: بالغ بر ۹۰ درصد شکایات مردمی در سامانه ۱۲۴ از اقلامی مانند نان و میوه و ۱۰ درصد باقی مانده از سایر کالاها است که در این زمینه قانونگذار این موارد را در حوزه سازمان جهاد کشاورزی تعریف کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل ۵۰ تیم بازرسی با همکاری اتاق اصناف در ایام قبل از عید نوروز، گفت: از ابتدای امسال مقرر شده است تمام کالاها و خدمات در سامانه جامع تجارت ثبت شود که در این صورت نظارت به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد.

وی گفت: در حوزه تجارت خارجی به منظور توسعه مبادلات تجاری با کشورهای هدف تحول اساسی در روند فعالیت میزهای تجاری ایجاد کرده‌ایم.

دستیابی به اهداف مشترک مستلزم اشتراک عمل و حرکت جمعی است

رئیس منطقه پنج بازرسی کشور و بازرس کل آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که باید به معنای واقعی کلمه قبول کنیم که خدمتگزار مردم هستیم، گفت: برای دستیابی به اهداف مشترک که همان خدمتگزاری است؛ باید اشتراک عمل و حرکت جمعی داشته باشیم چرا که حرکت‌های جزیره‌ای و انفرادی نمی‌تواند ما را به هدف برساند.

سعید قاسمی‌وند با بیان این‌که وظیفه ذاتی سازمان بازرسی، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است، افزود: به منظور حل مسائل و امور مختلف در کنار دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم برای جلب رضایت خداوند، گفت: یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد بحث تولید است و رشد تولید برای محکم شدن پایه‌های اقتصاد لازم است که در این زمینه برای تحقق شعار سال همه باید با هم همکاری کنیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها