رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی تهران اعلام کرد؛

رکود سنگین در بازار خودرو

رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با اعلام کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در روزهای گذشته، گفت: بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می‌برد، با این حال انتظار ورود اتومبیل‌های خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا ۲ میلیارد تومان شده است.
کد خبر: ۱۴۱۵۶۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در روزهای گذشته شاهد کاهش متوسط سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و افت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در بازار هستیم.

وی گفت: این روزها همچون چند ماه گذشته رکود کامل بر بازار حاکم است و به‌جز افرادی که تقاضای واقعی برای خودرو داشته یا قصد تبدیل به احسن کردن آن را دارند، مشتری به بازار مراجعه نمی‌کند.

این مقام صنفی، وضعیت ۲۵ روز گذشته بازار را متعادل توصیف کرد و گفت: شاید در برخی روزها بنا به دلایلی شاهد افزایش یا کاهش جزئی قیمت‌ها باشیم، اما در مجموع بازار آرام است.

وی با بیان اینکه بازار تشنه ورود خودروهای جدید وارداتی است، خاطرنشان کرد: امروز قانونگذار، واردات خودرو را مصوب کرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آن را بلامانع دانسته است؛ بر این اساس انتظار می‌رود آیین‌نامه و ضوابط نحوه واردات هرچه سریع‌تر تهیه و تدوین شود.

افت شدید قیمت خودروهای خارجی

وی خاطرنشان‌کرد: از زمانی که بحث واردات خودرو در کشور داغ شده و اخبار مثبت سیاسی را شاهد بودیم، قیمت‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، به‌طوری که خودروهای با قیمت تا ۱۰ میلیارد تومانی به اندازه ۲ میلیارد تومان و خودروهای تا پنج میلیارد تومانی، به میزان یک میلیارد تومان افت قیمت تجربه کرده است.

موتمنی ادامه‌داد: همچنین در این مدت، خودروهای در محدوده چهار میلیارد تومانی، به میزان یک میلیارد تومان؛ اتومبیل‌های سه میلیارد تومانی، حدود ۷۰۰ میلیون تومان و خودروهای در محدوده ۲ میلیارد تومانی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌است.

وی همچنین با اشاره به اعلام قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت، تصریح کرد: این قیمت‌ها تاکنون هیچ تاثیری بر بازار نداشته است و حتی در برخی موارد شاهد افت قیمت‌ها بودیم، زیرا بازار در رکود کامل است.

رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقد است: در چنین شرایطی، اگر عرضه خودرو افزایش یابد، قیمت‌ها کاهش بیش از پیش را تجربه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: به طور قطع امسال واردات خودرو به کشور انجام می‌شود، به همین دلیل شاهد عقب‌نشینی آن دسته از افرادی هستیم که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را داشتند.

موتمنی اظهار داشت: در صورتی که واردات خودرو آزاد شود، به نفع مصرف‌کننده و به نفع بازار خواهد بود.

امروز شاهد افت یک تا هفت میلیون تومانی تولیدات ایران‌خودرو و سایپا در بازار بودیم. همچنین در دسته خودروهای مونتاژی قیمت برخی خودروها بین ۱۰ تا ۹۵ میلیون تومان افت ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها