عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

فرهنگ غلط استفاده از کیسه‌های نایلونی در جامعه باید تغییر کند

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با یک عزم جامع و اراده جدی از سوی مدیریت شهری باید فرهنگ غلط استفاده از کیسه‌های نایلونی در جامعه به‌طورکلی تغییر کند و این حرکت نباید تنها به عرضه کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های کوثر ختم شود.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۷۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ مصطفی نباتی‌نژاد، با اشاره به تولید کیسه‌های نایلونی از فرآورده‌های نفتی و کم‌هزینه‌بودن آن، اظهار کرد: هزینه کیسه‌های پلاستیکی تابع قیمت پایین فرآورده‌های نفتی است و از آنجا که کشور ایران منبع‌محور است و این منبع را به‌راحتی در اختیار دارد، از این‌رو قیمت کیسه‌های نایلونی برای مصرف‌کننده ارزان تمام می‌شود و منجر شده است استفاده از آن به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند.

وی افزود: با یک عزم جامع و اراده جدی از سوی مدیریت شهری باید فرهنگ غلط استفاده از کیسه‌های نایلونی در جامعه به‌طورکلی تغییر کند و این حرکت نباید تنها به عرضه کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های کوثر ختم شود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی روزهای گذشته از سوی این کمیسیون به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پیشنهاد داده شد تا کمپین تبلیغاتی این موضوع با مشارکت اتاق اصناف راه‌اندازی شود و تمام فروشگاه‌های تجاری که استفاده بسیاری از این کیسه‌ها دارند، از مشوق‌ها یا پیام‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در کاهش استفاده شهروندان از کیسه‌های نایلونی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این موضوع به‌شدت نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، تاکید کرد: کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان باید با قرار دادن این موضوع مهم در اولویت‌های خود، بیشتر از قبل بر آن متمرکز شود.

نباتی‌نژاد خاطرنشان می‌کند: استفاده از کیسه‌های نایلونی خطرات جبران‌ناپذیری برای محیط زیست دارد و تأثیرات نامطلوبی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به‌لحاظ آسیب‌هایی که به‌منابع تجدیدناپذیر و محدود ما وارد می‌کند، بر نسل‌های آینده خواهد گذاشت.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها