مدیر انتشارات یازهرا مطرح کرد؛

«برادر احمد» در کمتر از دو ماه بیش از هزار جلد فروش داشته است

برنامه گفت‌وگومحور «جلد دوم» با حضور علی اکبری‌مزدآبادی، مدیر انتشارات یا زهرا(س) و نویسنده کتاب «برادر احمد» از تلویزیون اینترنتی کتاب پخش شد.
برنامه گفت‌وگومحور «جلد دوم» با حضور علی اکبری‌مزدآبادی، مدیر انتشارات یا زهرا(س) و نویسنده کتاب «برادر احمد» از تلویزیون اینترنتی کتاب پخش شد.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۳۸

کتاب «برادر احمد» روایت حیات جهادی شهید احمد متوسلیان و با مصاحبه حمید داودآبادی و محمدعلی صمدی و تدوین علی‌اکبری‌مزدآبادی به رشته تحریر درآمده است.
اکبری درباره زمان انتشار کتاب برادر احمد، گفت: این کتاب از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت رسمی حدود ۸۵۰جلد و غیررسمی ۳۵۰جلد فروش داشته است.
وی در پاسخ به این سوال که انتخاب سوژه کتاب‌ها در انتشارات یا زهرا(س) به چه نحوی است، افزود: در انتشارات، موارد خصوصی زندگی شهدا را که اتفاق افتاده به صورت عام بیان می‌کنیم.
بنده سفارشی کار نکردن را نقطه قوت انتشارات می‌دانم و از روی علاقه شخصی خود به حاج احمد، چند کتاب درباره ایشان کار کرده‌ایم. کسی که در حوزه جنگ کار کند و حاج احمد را بشناسد، باید انسان بسیار محکم و سختی باشد که جذب ایشان نشود.
مدیر انتشارات یا زهرا(س) در خصوص آثار نوشته شده درباره حاج‌احمد متوسلیان، بیان کرد: کتاب «می خواهم با تو باشم»بعد از ۴۰یا۵۰هزار جلد چاپ و تمام شده و قصد داریم ویراستاری جدیدی از کتاب انجام دهیم.
کتاب دیگر، «کاک احمد» مجموعه نفیسی از عکس‌های حاج احمد است که من و محمدعلی صمدی عکس‌ها را چاپ کردیم. کتاب «راز احمد» نوشته حمید داوودآبادی و کتاب «برادر احمد» چهار رمانی است که درباره حاج احمد نوشته شده‌ است.او ادامه داد: درباره حاج قاسم سلیمانی هم چهار کتاب قبل از شهادت و دو کتاب بعد از شهادت ایشان نوشته شده است. کتاب «هجوم به تهاجم» و کتاب «نبرد سیدجابر» نوشته عباس میرزایی است که انتشارات یا زهرا(س) آن را منتشر کرده است.
این نویسنده درباره ماجرای نوشتن کتاب برادر احمد، بیان کرد: آقای محمدعلی صمدی در ۱۷سالگی با حاج حمید داوودآبادی آشنا و وارد بحث مقاومت و ادبیات پایداری می‌شوند و از طریق همین جریان با حاج احمد متوسلیان آشنا می‌شوند و شخصیت حاج احمد آن‌قدر برای‌شان گیرایی پیدا می‌کند که تصمیم به شناسایی همرزمان ایشان در منطقه کردستان می‌گیرند تا جلساتی را برای آشنایی با شخصیت حاج‌احمد برگزار کنند. این جلسات در شش دوره و اولین جلسه در مهر ۱۳۷۵ برگزار می‌شود و از جایی به بعد این جلسات ناتمام باقی می‌ماند. در سال۸۸ از آقای حمید داوودآبادی شنیدم که این جلسات تشکیل شده و سال ۹۷ ایشان گزارش‌های آن و کاست‌هایش را در اختیار بنده گذاشتند که به لطف خدا به خروجی منحصر به فردی رسیدیم. اطلاعات به دست آمده در این جلسات بسیار ناب و ۸۰ درصد مطالب این کتاب جدید و نو هستند و در جایی منتشر نشده‌اند.
اکبری گفت: در این کتاب به صلابت، خضوع و خشونت منحصر به فرد حاج احمد اشاره شده و چیزی از شخصیت ایشان مغفول نمانده و حتی موارد کاملا شخصی حاج احمد در کتاب آورده شده است. وی درباره همکاری خود با انتشارات ۲۷ بعثت، بیان کرد: آن زمان که کتاب آماده انتشار شد، آقای جواد کلاته‌عربی که مدیر انتشارات۲۷ بعثت و از دوستان بنده هستند، پیشنهاد دادند که به‌صورت «ناشر همکار» کتاب را مشترکا چاپ کنیم.
این نویسنده درباره دیگر آثار خود توضیح داد: کتاب «روزگار کاوه» مربوط به زندگی و خاطرات شهید محمود کاوه، فرمانده ویژه تیپ شهداست که از صفر تا ۱۰۰ تحقیقات این کتاب با خودم بوده و دورخوانی آخر آن در حال انجام است. اثری که اکنون در حال انجام آن هستم، کتاب «من و محمود کاوه» و خاطرات سید مجید ایافت با محوریت شهید محمود کاوه است که از سقز در سال ۵۸ و ۵۹ تا شهادت ایشان همراه‌شان بوده و از بزرگان ویژه لشکر شهداست.
برنامه جلد دوم هر هفته دوشنبه‌ها ساعت۱۸ به صورت زنده در ketab.tv پخش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در آرشیو پخش تلوبیون مشاهده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها