به بهانه هفته سالمند، چالش‌های طب سالمندی را بررسی کرده‌ایم

دوای درد سالمندی

به منظور راهبری به‌هنگام و موثر طرح‌های کلان جمعیتی کشور در دستور کار قرار گرفت

تهیه اطلس ملی جامع پویای جمعیت

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام  از تهیه اطلس ملی جامع پویای جمعیت خبر داد و‌ گفت: تهیه و تدوین یک اطلس جامع و پویای جمعیتی برای استفاده در کارویژه‌های کلان و بین بخشی حوزه جمعیت و رفع تهدیدهای ناشی از سالمندی جامعه ایران ضروری است.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از تهیه اطلس ملی جامع پویای جمعیت خبر داد و‌ گفت: تهیه و تدوین یک اطلس جامع و پویای جمعیتی برای استفاده در کارویژه‌های کلان و بین بخشی حوزه جمعیت و رفع تهدیدهای ناشی از سالمندی جامعه ایران ضروری است.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا علیان‌زادگان از همکاری این بنیاد با سازمان نقشه‌برداری ‌‌و سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه جمعیت ‌خبر داد و افزود: با همکاری و هم‌افزایی بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان نقشه‌برداری کشور و دیگر سازمان‌های ملی مرتبط، اطلس ملی جامع پویای جمعیت تهیه  می‌شود.

 وی عنوان کرد: این اطلس به شکل پویا و برخط خواهد بود و شاخص‌های کاربردی برای راهبری کلان طرح‌های جمعیتی نیز در آن لحاظ خواهد شد.

علیان‌زادگان ادامه داد: این اطلس می‌تواند نقش بزرگ و مهمی را در شناخت اندازه و رشد جمعیت، ترکیبات و تحولات جمعیتی، ساختار سنی، ازدواج و طلاق، نیروی کار و اشتغال ایفا کند.

 مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به فعال شدن دبیرخانه جایزه ملی جمعیت اظهار داشت: بنیاد ۱۵ خرداد به موجب مصوبه شورای مرکزی جایزه ملی جمعیت، به عنوان پایگاه اصلی اتاق وضعیت جمعیت کشور انتخاب شده است.

 علیان‌زادگان تصریح کرد: پیرو تاکید معاون محترم رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده در آیین رونمایی از نسخه جدید اطلس جمعیت کشور، اطلس ملی جامع پویای جمعیت باید هر چه زودتر آماده و در اختیار سازمان‌های متولی جوانی جمعیت در کشور قرار گیرد.

 وی عنوان کرد: تیم‌هایی تشکیل خواهد شد که ماموریت تهیه، ارزیابی، پردازش اطلاعات و تبدیل شاخص‌ها به محتوای گرافیکی را برای استفاده در اطلس ملی جامع پویای جمعیت پیگیری خواهند کرد.

 مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر اهمیت جوانی جمعیت یادآور شد: جمعیت یک ثروت ملی است و یکی از پایه‌های اصلی رشد اقتصادی و اجتماعی هر کشوری محسوب می‌شود.

 مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: اطلس ملی جامع پویای جمعیت علاوه بر خط بودن، آمارهای جنسیتی را نیز به عنوان مکمل‌های آمارهای کشور با خود دارد.

علی جاویدانه، رییس سازمان نقشه‌برداری نیز در این دیدار با تاکید برسرعت بخشی به عملیاتی شدن نتایج کارگروه مشترک هم‌افزایی با بنیاد ۱۵ خرداد در تدوین اطلس ملی جامع پویای جمعیت افزود: در سال‌‌های اخیر نرخ باروری در کشور سیر نزولی داشته و به پیش‌بینی مرکز آمار، متوسط نرخ رشد جمعیت ایران در دهه آینده به یک درصد خواهد رسید که رقمی نگران‌کننده است.

به گفته وی این اطلس می‌تواند بهترین ابزار برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه جمعیت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها