آیت‌الله رئیسی: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم
در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر ارمنستان؛

آیت‌الله رئیسی: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ارمنستان در گفت‌وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه پرداختند.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر نخست وزیری ارمنستان روز دوشنبه از گفت‌‌وگوی تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

طرفین درباره موضوعات مرتبط با تحولات منطقه وهمچنین توسعه بیشتر روابط ارمنستان و ایران تبادل نظر کردند. پاشینیان و رئیسی در این گفت‌و‌گو بر اهمیت دیدارها و تماس های دوجانبه سطح بالا تاکید کردند.

منابع خبری ارمنستان به جزئیات بیشتر این گفت‌و‌گو اشاره‌ای نکرده‌اند. مقامات ارشد ارمنستان بارها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند.

نخست وزیر ارمنستان چندی قبل در مصاحبه با یکی از نشریات جمهوری چک از روابط خوب با ایران سخن گفت.

وی در آن مصاحبه گفت که هدف اصلی سیاست خارجی ارمنستان باید برقراری روابط عادی با همه همسایگان باشد. وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد.

ایران از بزرگترین صادر کنندگان کالا به ارمنستان محسوب می‌شود. ایران دارای مرکز تجاری در ارمنستان است.

به گزارش فارس، گفته می‌‌شود که ایران قصد دارد حجم تجاری با ارمنستان را به سه میلیارد دلار برساند.

رئیس پارلمان ارمنستان نیز روز دوشنبه در دیدار به سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان گفت که ایران شریک ویژه ارمنستان و بوده است و شریک ویژه خواهد ماند.

در تحولی دیگر، کاخ کرملین از گفت‌وگوی رئیس‌جمهور روسیه با همتای ایرانی خود بعد از شورش اخیر در روسیه خبر داد.

دستورکار بین‌المللی از جمله تضمین ثبات در قفقاز جنوبی و حل‌وفصل مسائل سوریه هم مورد بحث «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و رئیسی قرار گرفت. روسای‌جمهور ایران و روسیه همچنین درباره همکاری‌های دو جانبه در حوزه تجارت، انرژی و حمل‌ونقل گفت‌وگو کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها