کاخ کرملین از گفت‌وگوی رئیس‌جمهور روسیه با همتای ایرانی خود بعد از شورش اخیر در روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، کاخ کرملین روسیه از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «سید ابراهیم رئیسی» خبر داد.

به گزارش «راشا تودی» به نقل از کرملین، رئیس‌جمهور ایران در این تماس حمایت کامل خود را از اقدامات دولت روسیه در رابطه با وقایع ۲۴ ژوئن در این کشور (شورش مسلحانه گروه واگنر) اعلام کرد.

تحولات داخلی روسیه از بامداد تا پایان روز شنبه واکنش بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشت. پیش‌تر وزارت خارجه چین در واکنش به شورش گروه نظامی واگنر در روسیه تاکید کرد پکن از توان مسکو برای حفظ ثبات ملی مطمئن است.

به گزارش فارس، وضعیت در روسیه جمعه شب زمانی که «یوگنی پریگوژین» رئیس واگنر وزارت دفاع روسیه را به حمله موشکی مرگبار به اردوگاه این گروه متهم کرد و قول تلافی داد، تشدید شد. اتهامی که وزارت دفاع روسیه رد کرد.

در ساعات بعد نیروهای واگنر تاسیسات نظامی در شهر جنوبی «روستوف» روسیه را تصرف کردند و پریگوژین اعلام کرد نیرهایش پیشروی را با طرحی برای رسیدن به مسکو آغاز کردند.

در پی آن، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی کوتاه و تند خود اقدام نیروهای تحت امر پریگوژین را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند و گفت: هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده، تلاش داشته کشور را تسلیم کند و آن را به جنگ داخلی بکشاند.

وی با اشاره به صدور دستورات لازم برای خنثی کردن سازمان‌دهندگان «شورش مسلحانه» فعلی در روسیه با لحنی تند هشدار داد: «ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم».

ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را متوقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها