رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

58 درصد جمعیت کشور در سن کار اما غیرفعال هستند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ محمد وحیدی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در جمع مربیان مراکزآموزش فنی و حرفه‌ای استان، تأکید کرد: نیاز است که فنی وحرفه‌ای به جمعیت غیر فعال کشور اما در سن کار، توجه کند.
کد خبر: ۱۴۱۳۶۸۶

58 درصد جمعیت کشور در سن کار اما غیرفعال هستند
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ، جلسه هم اندیشی اهمیت و لزوم اصلاح برخی موارد و پیشنهادات لازم در زمینه طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای با حضور محمد وحیدی ؛رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، جمعی از کارکنان و مربیان بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای استان در سالن مهارت اداره کل برگزار شد .
محمد وحیدی در این نشست که با محوریت بررسی چالش های حوزه مهارتی و اساسنامه برگزار شد خاطر نشان کرد : نقص اصلی سازمان فنی و حرفه‌‌ای، تداخل عناوین بوده است .
وی با اشاره به اهمیت رتبه‌بندی مربیان فنی و حرفه‌ای اظهارداشت : هوش_مصنوعی قدرت توانمندی مشاغل آینده را دارد
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، اختیارات تبصره ۱۸ به استان‌ها واگذار شد، اظهار کرد: در بحث پرداخت تسهیلات در کشور ناعدالتی دیده می‌شود.
وحيدى تصریح کرد: بانک‌های استان براساس میزان مصارف و منابع سنجیده می‌شود که به علت پایین بودن منابع استان‌های ضعیف این موضوع برای خراسان شمالی مطلوب نیست.
وى تاکید کرد : تصمیمات بودجه‌ای استان نیاز است که بر مبنای برنامه هفتم توسعه باشد.
وحیدی با بیان اینکه اکثر مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه قتصاد ی است، ادامه داد: در موضوع تبصره ۱۸ باید نگاه عدالت محور شهرستانی وجود داشته باشد.
وحیدی گفت: زنجیره ارزش در حوزه علم نیز وجود دارد که شامل سلسله‌مراتب علم تا تحصیلات تکمیلی #نخبگان دانشگاهی است، با وجود مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا در یک دانشگاه باعث می‌شود که دانشجوی نخبه در استان بماند و برای ادامه تحصیل به خارج از استان نرود و زنجیره علم قطع نشود
. وى با اشاره به اینکه زنجیره علمی در خراسان شمالی ناقص است، گفت: جذب دانشجو در رشته‌های ارشد و دکترا باعث می‌شود که فاصله حوزه تولید علم خراسان شمالی با استان‌های دیگر کاهش پیدا کند و #دانشگاه‌ های خراسان شمالی در جایگاه‌های بالای علمی در کشور قرار بگیرند.
دکتر محمد وحیدی نماینده مردم شریف ۵ شهرستان خراسان شمالی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ،ضمن استماع نظرات ، درخصوص رفع دغدغه ها و چالش های مهارتی از طریق مجلس و مسئولین استانی و کشوری قول مساعد دادند.
در این نشست مهدی رحمدل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی نیز بر اهمیت و لزوم اصلاح برخی موارد و پیشنهادات لازم در زمینه طرح اساسنامه تاکید کرد .
گفتنی است طی نشست فوق تعداد ۷ نفر از نمایندگان بخش دولتی و خصوصی ، نظرات خود را درباره چالش های موجود در حوزه مهارتی ارائه نمودند ./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها