جام جم آنلاین؛به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ امروز برخلاف تمام تحریمهای ظالمانه ای که بر کشور ما اعمال شده و از هیچ تلاشی برای نا امید کردن مردم دریغ نمی شود اما همچنان فعالیت های مثبتی به منظور توسعه ایران اسلامی در حوزه های مختلف در حال انجام است.
شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بهعنوان یکی از پیشروان وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر با انجام پروژههای فرودگاهی سنگین، همواره سعی بر ارائه خدمات مطلوب به مردم داشته است. در همین راستا می توان به پروژههای بهسازی باند در برخی فرودگاههای کشور اشاره کرد که از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد آغاز شد و اکنون پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در حال انجام است.
همانطور که میدانید، وجود باند سالم و استاندارد در فرودگاهها ارتباط نزدیکی با حفظ جان و ایمنی مسافران دارد و در نقطه مقابل اگر به استانداردسازی باند توجه خاصی نشود، این موضوع می تواند آثار سوئی بر جان مردم داشته باشد.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با توجه به آغاز عملیات بهسازی باند این فرودگاه گفت: فرودگاه شهید اشرفی از سال ۱۳۵۰ احداث شده و در طول این سالها همواره با انجام پروژههایی نظیر اجرای روکش و درزگیری، باند فرودگاه عملیاتی نگاه داشته شده بود.
وی با بیان اینکه پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی باید در سالهای گذشته انجام میشد، افزود: این باند به علت اضمحلال لایه های رویی دیگر امکان نشست و برخاست حتی برای پروازهای کوچک هم نداشت و در این خصوص چاره ای جز پذیرفتن ریسک آغاز بهسازی بانداصلی باقی نمانده بود.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه درخصوص لزوم انجام این پروژه گفت: مقاومت باند پایین آمده بود و ادامه آن وضعیت برای ایمنی پرواز و حفظ جان مسافران میتوانست خطرآفرین باشد.
فرودگاه کرمانشاه نباید تعطیل میشد
وی گفت: به لحاظ موقعیت منطقه ای فرودگاه کرمانشاه و اعزام و پذیرش مسافران استان، استانهای همجوار و زایران عتبات عالیات و مسافران عراقی و داشتن رتبه هشتم بین فرودگاههای کشور امکان تعطیلی فرودگاه حتی برای مدت کوتاهی هم امکان پذیر نبود.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به تبدیل شدن تاکسیوی موازی به باند موقت گفت: برای جلوگیری از تعطیلی فرودگاه، اقدام به رفع معارض و تبدیل تاکسیوی به باند موقت کردیم.
وی با بیان اینکه در باند جدید به دلایل عملیاتی، پروازهای تا بدنه متوسط از طلوع تا غروب آفتاب پرواز انجام میشود، گفت: ۳۴ پرواز بهصورت هفتگی در این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی ایرانایر، وارش، قشمایر، پارسایر و آساجت به مقاصد تهران، مشهد و عسلویه برقرار است.
وی با بیان اینکه ممکن است عدهای کاهش تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه را مرتبط با آغاز عملیات بهسازی باند بدانند، گفت: باند موقت(۱۱ راست، ۲۹ چپ) با مقاومت ۸۴، یکی از باندهای استاندارد و مطلوب کشور است که قابلیت نشست و برخاست پروازهای بدنه متوسط تا ۲۰ پرواز در روز را دارد.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: کاهش آمار پروازها ارتباطی با عملیات بهسازی باند ندارد و امیدواریم با افزایش ناوگان شاهد برقراری پروازهای بیشتر در تمام فرودگاههای کشور باشیم.
بیاتی ضمن پوزش در خصوص عدم برقراری پرواز حجاج از فرودگاه کرمانشاه گفت: در حال حاضر بخاطر نبود زیرساخت پروازهای پهن پیکر امکان برقراری پرواز حجاج فراهم نیست اما از سال آینده با افتتاح باند اصلی شاهد اعزام حجاج به سرزمین وحی خواهیم بود.
باند فرودگاه کرمانشاه امسال به بهره برداری میرسد
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز با بیان اینکه این پروژه از تاریخ ۱۲ اردیبهشت امسال با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان آغاز شده است، در خصوص زمان تحویل این پروژه گفت: این قرارداد یکساله است اما این نوید را می توان داد که تا ۱۵ مهر به بهره برداری برسد.
گلیج افزود: در حال حاضر باند موقت فرودگاه با شرایط بسیار خوبی در حال سرویسدهی به مردم است اما با افتتاح باند اصلی شاهد رونق هرچه بیشتر پروازها خواهیم بود.
وی گفت: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و ادارهکل فرودگاه کرمانشاه همواره در خصوص عملیات بهسازی باند، دغدغه داشتهاند اما برخی موضوعات نیاز به تعامل مدیران استانی دارد که خوشبختانه استاندار کنونی کرمانشاه نهایت همکاری با فرودگاه را در این پروژه دارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد