کار خیر مثل اهدای خون
هرکدام از ما با کاری مثل اهدای خون می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم

کار خیر مثل اهدای خون

این کار، برد- برد است

همه ما می‌دانیم اهدای خون یک عمل انسان‌دوستانه و خداپسندانه است. واحد خون اهدایی ما می‌تواند جان چند نفر را نجات دهد و به بیماران متعددی کمک کند.
همه ما می‌دانیم اهدای خون یک عمل انسان‌دوستانه و خداپسندانه است. واحد خون اهدایی ما می‌تواند جان چند نفر را نجات دهد و به بیماران متعددی کمک کند.
کد خبر: ۱۴۱۲۱۶۴
نویسنده مهدی نیک ضمیر | گروه جامعه

نخستین دستاورد اهدای خون این است که شما به عنوان یک اهداکننده خون، از این‌که می‌توانید با چند سی‌سی از خون خود، جان انسانی را از مرگ نجات بدهید و با این کار حسی بسیار خوب و لذت‌بخش تجربه خواهیدکرد. با وجود این، اهدای خون فقط به عنوان یک کار انسان‌دوستانه و عملی خیر نیست که اهمیت دارد، شما با این کار به سلامت خودتان هم کمک می‌کنید.
طبق مطالعات انجام شده، اهدای خون فواید بسیاری برای سلامت جسم خود افراد اهدا کننده دارد. که از جمله می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد. همچنین این کار از خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. هموکروماتوز، نوعی بیماری است که آهن بیش از حد توسط بدن جذب می‌شود و اهدای خون از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند. همچنین ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و با تنظیم سطح آهن بدن می‌تواند زمینه‌های ابتلا به سرطان را کاهش دهد. از سوی دیگر اهدای خون موجب تحریک تولید سلول‌های جدید خونی می‌شود طوری که بدن طی ۴۸ ساعت با کمک مغز استخوان فعالیت می‌کند تا میزان خون اهدا شده را جبران کند. گلبول‌های جدید خونی تولید می‌شود و تمام گلبول‌های قرمز از دست رفته در مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ روز جایگزین می‌شود. به همین دلیل است که هر کدام از ما با اهدای خون نه فقط کار خیر انجام می‌دهیم و به حفظ جان انسان‌های بیمار کمک می‌کنیم، بلکه می‌توانیم سلامت خودمان را هم تضمین کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها