این بار صدای همه از انتخاب لئو در آمد

مسی، برند تجاری فیفا!

مراسم اهدای توپ طلای 2023 قرار است در تاریخ 8 آبان در پاریس برگزار شود. به همین منظور مسی و هالند از سوی رسانه های مختلف به عنوان دو کاندیدای اصلی این جایزه مطرح شدند.
کد خبر: ۱۴۱۱۷۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، ارلینگ هالند که در ابتدای فصل از دورتموند به سیتی آمد و شکار بزرگ گواردیولا به شمار می آید با اقتدار بهترین گلزن لیگ جزیره است. این مهاجم 22 ساله فصل اول رویایی ای را با سیتیزن ها سپری کرد.  هالند رکورد بیشترین گل زده شده در 38 بازی را با به ثمر رساندن 36 گل تنها در 2.779 دقیقه شکاند و توانست 4 بار در طول فصل هتریک انجام بدهد که تنها آلن شیرر با 5 هتریک بیش ‌تر از او موفق به انجام این کار شده است. همچنین او سریع ترین بازیکنی است که زیر نظر گواردیولا به رکورد 25 گل زده در لیگ رسید و با به ثمر رساندن این تعداد گل در 20 بازی، رکورد مسی (28)، ساموئل اتوئو(30)، سرخیو آگوئرو(35) و تیری آنری(41) را پشت سر گذاشت.

هالند نه تنها بهترین فصل خود را از نظر تعداد گلزنی  سپری کرده بلکه بهترین آمار ثبت پاس گل خود که 7 بار و در آخرین فصل حضور در دورتموند بوده را نیز ارتقا داده است.

طبق رتبه بندی سایت گل لیونل مسی، ارلینگ هالند، کیلیان ام باپه و وینیسیوس جونیور چهار نامزد اصلی کسب توپ طلا هستند.

در خصوص مقایسه آماری مسی و هالند می توان گفت که تقریبا آمار هر دو بازیکن نزدیک به هم است. مسی موفق شد قهرمانی جام جهانی، لیگ فرانسه و سوپر کاپ فرانسه را کسب کند و در مقابل هالند نیز توانست قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس و جام اتحادیه را از آن خود کند.

به این ترتیب بسیاری از رسانه‌ ها مدعی شدند با توجه به کسب سه‌ گانه و رکورد های پرشمار در فاکتور گلزنی، ارلینگ هالند شایسته‌ ترین فرد برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳ است، با این حال سایت معتبر گل در رتبه‌ بندی خود مدعی شد لیونل مسی کماکان شانس اول کسب این عنوان است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فوق ستاره آرژانتینی هشتمین توپ طلا را هم به ویترین افتخاراتش اضافه خواهد کرد.

گفته می شود معیار انتخاب برنده، عملکرد بازیکنان از جام جهانی 2022 قطر تا اوایل فصل 24-2023 است و به همین دلیل ستاره آرژانتینی بزرگترین شانس برای کسب توپ طلا است. دلیل حضور او در صدر لیست، درخشش در جام جهانی و قهرمانی است. این بازیکن 36 ساله در قطر نقش اصلی را ایفا کرد و جامی را بدست آورد که در تمام دوران حرفه ای آرزویش را داشت.

در بررسی آمار فردی این دو بازیکن می بینیم که مسی در سال گذشته ۵۳ بازی انجام داده، ۳۷ گل به ثمر رسانده و ۲۵ پاس گل داده است و همچنین هالند عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته است؛ بچه غول نروژی در سال گذشته ۵۳ بازی انجام داد، ۵۲ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد.

در خصوص وینیسیوس هم می توان به این نکته اشاره کرد  که این بازیکن در 54 بازی موفق به زدن 23 گل و ثبت 21 پاس گل شده است و به این تیم برای قهرمانی در کوپا دل ری, جام باشگاه های جهان و سوپرکاپ اروپا کمک کرد. اما دلیل کاندید شدن ام باپه می تواند حضورش در جام جهانی باشد. او 8 گل برای فرانسه زد و به فینال رسید و در بازی برابر آرژانتین نیز هتریک کرد. همچنین گفتنی است وی در 43 بازی این فصل 41 گل زده است.

با این حال باید دید در نهایت چه کسی موفق به کسب توپ طلا خواهد شد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها