در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

‌باد و بارش‌های شدید تا ساعاتی دیگر | هشدار به مسافران ‌تهران، مازندران و سمنان  |‌خطر ریزش سنگ و رانش‌ زمین  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  گفت: تا ساعاتی دیگر شاهد وزش بارش رگباری شدید و وزش بادهای شدید در شمال شرق استان تهران، ارتفاعات مازندران و سمنان خواهیم بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  گفت: تا ساعاتی دیگر شاهد وزش بارش رگباری شدید و وزش بادهای شدید در شمال شرق استان تهران، ارتفاعات مازندران و سمنان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی می‌توان گفت تا ساعاتی دیگر بارش‌های رگباری شدیدی را‌ در شمال شرقی استان تهران، ارتفاعات استان مازندران و ارتفاعات استان سمنان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به این شرایط شهروندان باید از تردد در‌ محورهای مواصلاتی مانند‌ مازندران ‌به تهران و مازندران به سمنان خودداری کنند، زیرا بارش‌های رگباری شدید، وزش باد شدید و احتمال ریزش سنگ و رانش زمین در این مناطق وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: با توجه به اینکه این روزها برخی شهروندان در حال مسافرت‌ هستند به آنها توصیه می‌شود ترددهای خود را به زمان دیگری موکول کنند تا مسافرت ایمنی را داشته باشند.

‌ضیاییان افزود: علاوه بر این شهروندان در این مدت باید از نزدیک شدن به حریم‌ رودخانه‌ها نیز خودداری کنند، زیرا براثر بارش‌های رگباری احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

‌وی درپاسخ به این پرسش که این شرایط جوی تا  چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: انتظار داریم بارش‌های رگباری و وزش باد شدید از ساعاتی دیگر آغاز شده و تا اوایل شب ادامه داشته باشد.

‌ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره اینکه آیا شهروندان در تهران نیز بارش‌های شدید را تجربه خواهند کرد؟ افزود: در شهر تهران نیز بارش‌هایی خواهیم داشت. اما شدت آنها از‌ بارش‌هایی که در شمال شرق تهران اتفاق خواهد افتاد، کمتر خواهد بود.

‌ضیاییان درباره سرعت وزش باد در محورهای ‌مواصلاتی تهران، مازندران و سمنان نیز توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که سرعت باد در این مناطق به بیش از 60 کیلومتر در ساعت نیز برسد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها