با توجه به محل قرارگیری هود و ارتباط مستقیم آن با محل پخت و پز، بسیار مهم است که تمیز و بدون هرگونه آلودگی باشد. تمیز کردن هود آشپزخانه معمولا کار ساده‌ای نیست زیرا بخار غذا به تمام قسمت‌ها وارد شده و لایه‌ای از چربی روی سطح داخلی و خارجی آن را پوشانده است.
با توجه به محل قرارگیری هود و ارتباط مستقیم آن با محل پخت و پز، بسیار مهم است که تمیز و بدون هرگونه آلودگی باشد. تمیز کردن هود آشپزخانه معمولا کار ساده‌ای نیست زیرا بخار غذا به تمام قسمت‌ها وارد شده و لایه‌ای از چربی روی سطح داخلی و خارجی آن را پوشانده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۷۳

هود علاوه بر خارج کردن بخار غذا به از بین بردن بوی پخت‌و‌پز و همچنین عملکرد بهتر سیستم تهویه منزل کمک می‌کند و با تمیز کردن آن می‌توانید میزان سلامت هوای منزل را افزایش دهید. ممکن است شما همیشه قسمت بیرونی هود را تمیز کنید و خیال‌تان راحت باشد که هیچ‌گونه آلودگی‌ در اطراف محل پخت غذا وجود ندارد اما بعد از مدتی متوجه شوید که دیگر بوی غذا،‌ مخصوصا غذاهایی با بوی قوی مثل ماهی از منزل خارج نمی‌شود و منزل شما مملو از عطر غذاست. باید بدانید که این موضوع به‌دلیل کثیف‌بودن فیلتر هود است و دیگر نمی‌تواند حتی ذره‌ای از هوای داخل آشپزخانه را به بیرون بکشد. رسیدگی به‌موقع به فضای داخلی هود و تعویض فیلتر باعث می‌شود تا سال‌های سال مثل روز اول کار کند.
اولین قدم برای تمیز کردن هود، جدا کردن فیلترهای آن و تمیز کردن آنهاست. فیلترها، اصلی‌ترین قسمت صفحه‌ هود هستند و جدا کردن آنها به شما این امکان را می‌دهد تا میزان آلودگی داخل هود را بهتر ببینید. هر هود، فیلتر مخصوص به خود را دارد اما همه آنها قابلیت جدا شدن دارد.
برای شست‌وشوی فیلتر خود، سینک را پر از آب داغ کنید. بهتر است آب را جداگانه جوش آورده و در سینک بریزید تا دمای بالاتری نسبت به آب داغ داخل شیر داشته باشد. این کار برای جدا کردن ذرات غذایی و چربی‌هایی‌ است که به فیلتر چسبیده و احتمالا باعث ایجاد بوی ناخوشایند می‌شود. حتما باید فیلتر را در آب داغ غرق کنید و مطمئن شوید که کاملا در آب قرار‌گرفته است. اگر تمام فیلتر در سینک جا نمی‌شود، می‌توانید هر بار قسمتی از آن را در آب داغ قرار دهید.
بهتر است قبل از قرار دادن فیلترها در آب داغ، به آن مایع ظرفشویی و جوش‌شیرین اضافه کنید. توصیه می‌شود برای این کار از مایع ظرفشویی ضد‌چربی استفاده کنید. ابتدا مایع ظرفشویی را به میزان کافی ریخته و سپس با توجه به حجم آب موجود، یک‌چهارم تا یک‌دوم فنجان جوش‌شیرین اضافه کنید.
حالا که مواد شوینده در آب حل شده است، نوبت فیلترهاست که در سینک قرار بگیرد. حالت اید‌ه‌آل این است که تمام فیلتر به شکل یکجا در سینک قرار بگیرد اما اگر جا نشد، می‌توانید هر‌بار قسمتی از آن را قرار دهید تا تمیز شود. حداقل ۱۰تا ۱۲دقیقه به آنها زمان دهید تا خیس بخورند و ذرات چربی را از خود جدا کنند.
بعد از این‌که فیلترها در محلول آب و مایع ظرفشویی و جوش‌شیرین حسابی خیس خوردند، نوبت به شستن آنها می‌رسد. بعد از این فیلترها را روی یک پارچه‌ مناسب قرار داده و با یک پارچه نرم،‌ به آرامی آنها را خشک کنید. حالا می‌توانید هود را سر جای خود نصب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها