خاطرات کاغذی

دو سلحشور

داستان دو ژنرال چینی که بر سر نشان دادن قدرت بدنی و تسلط بر فنون رزم،در حضور استادی با ذکاوت و جمعی از مردم دهکده به آزمون کشیده می‌شوند.استاد بزرگ در مرحله اول آزمون تیری از چله کمان رها کرد و از دو ژنرال خواست با تاخت اسب،خود را به تیر رسانده و آن را در هوا مورد هدف قرار دهند.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۸۷
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه

 شرکت کننده اول که جوان تر نشان می‌داد به محض رسیدن به تیر رها شده به ضرب نیزه آن را سه تکه کرد،ژنرال دوم که مسن تر بود برتری خود را به همین ترتیب نشان داد و به ضرب گرز،تیر را در هوا شکار کرد.

در مرحله دوم مسابقه دو ژنرال می‌بایست تخته سنگی را بلند کرده به بالای سرخود ببرند ،در این مرحله نیز هر دو پهلوانانه عمل کرده و خوش درخشیدند. در مرحله سوم مسابقه که خیلی زیرکانه از سوی استاد طراحی شده بود دو ژنرال باید پر سبک بال را از روی دیوار خانه استاد عبور می‌دادند. ژنرالی که به لحاظ سنی بزرگتر نشان می‌داد هر چه تلاش کرد به نتیجه نرسید و در عوض ژنرال جوان با بهرگیری از هوش و ذکاوت خود و با توجه به جهت و سرعت باد موفق شد با فوت کردن،پر را عبور داده و برنده مسابقه شود.استاد با به چالش کشیدن این دو سلحشور،به آنها یاد داد که دردفاع از کشور،درکنار نیروی جسمانی به نیروی عقلانی نیزنیاز است.

انیمیشن «دو سلحشور»،( Kurt Steiner) محصول سال 1976 کره شمالی ساخته “چانگ یانگ هوان» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها