خاطرات کاغذی

جزیره گنج

شخصیت‌های اصلی داستان را پسرک ماجراجو و شجاعی به نام «جیم هاوکینگز» و «جان سیلور» که سردسته باند تبهکاران و جست و جو گران گنج بود، تشکیل می‌دادند.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۵۷
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه

جزیره گنج

همچنین «دکتر جانس» متفکر که او هم نقش پر رنگ و تعیین کننده ای در ماجراها داشت. داستان بر سرپیدا کردن نقشه ای بود که محل یک گنج را نشان می‌داد. افرادی که قصد پیدا کردن جزیره گنج را داشتند ،به همراه جیم ،دکتر جانس و سیلور سوار بر کشتی راهی این سفر پر ماجرا شدند.البته سیلور را در پوشش سرآشپزی که یک پایش را درسفرهای دریایی از دست داده بود،می دیدیم. یک طوطی سبز رنگی هم داشت به اسم «ناخدا طوطی» که روی شانه اش می نشست ویک جمله ثابت داشت «لنگر را بکشید بالا...».

شبی جیم متوجه ‌شد گروهی در عرشه کشتی، گردهم آمده وبه سردستگی سیلور قصد دارند به محض رسیدن به جزیره، خدمه کشتی را به اسارت گرفته و خود صاحب گنج شوند. جیم، قضیه را به دکتر جانس اطلاع داد و این آغاز ماجراهایی تازه بود.

کارتون ژاپنی «جزیره گنج»، طی سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ در ژانر ماجراجویانه توسط استودیوی توکیو شینشا مادهاوس، ساخته شده است. کارگردانی آن را «اوسامو دزاکی» و ساخت موسیقی را «کنتاروه هاندا»، برعهده داشته است.

این کارتون اقتباسی است از داستان «جزیره گنج» نویسنده اسکاتلندی قرن 19  «رابرت لویی استیونسُن».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها