آیا رفتاری که با آرات می‌شود مصداق کودک‌ آزاری است؟

کودکی ناتمام

نامش «آرات حسینی» است و بسیاری از ما او را می‌شناسیم. البته شاید نام آرات کمتر به سبب یک استعداد ورزشی بودن و بیشتر با یک اینفلوئنسر مجازی بودن در اذهان ما مانده.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۷۹
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

دلیل این یادآوری می‌تواند سیکس پک‌ها و شکم شش تکه ‌‌او باشد یا پدرش که گفته می‌شود بسیار، بابت استفاده از کودکش و حتی برای مطرح شدن مورد انتقاد قرار گرفته یا کامنت مسی برای آرات و درخشش او با توپ فوتبال، هرآنچه که هست سبب بستن قرارداد او با سپاهان شد.

کودک نابغه‌ که پدرش صحبت از حضور او در بارسلونا می‌کرد، با محمدرضا ساکت قرارداد بست اما این همکاری هم دیری نپایید و مدیر آکادمی این باشگاه در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد که جان این کودک در خطر است و یک نفر به داد آرات حسینی برسد!

داستان شهرت یک کودک

آرات متولد ۱۳۹۲ است و امسال ده ساله می‌شود. البته او پیش از رسیدن به ده سالگی به شهرتی بسیار رسید و این شهرت را مدیون فضای مجازی بود. رسانه و فضایی که اگر وجود نداشت شاید حالا کسی او را نمی‌شناخت و استعدادش مانند بسیاری از استعدادهای دیگر ناشناخته می‌ماند. آرات ابتدا به سبب حرکات ژیمناستیک مورد توجه قرار گرفت و بعد به سبب استعداد فوتبالش و با ویدئوهایی که در فضای مجازی از او منتشر می‌شد.

این توجه کم‌کم ابعاد وسیع‌تری به خود گرفت تا نام او در جهان مطرح شود و پست‌های فوتبالی او مورد توجه صفحات پربازدید فوتبالی مانند ۴۳۳ و ESPN قرار گیرد.

قیچی برگردان و فری استایل آرات حسابی معروف شد و این شهرت سبب شد تا داستان به کامنت مسی برسد! لیونل مسی و صفحه رسمی بارسلونا برای آرات کامنت گذاشتند. مسی با تمجید از او نوشت:«کلاس بالایی در حرکاتت می‌بینم و تحت تاثیر قرار گرفتم.» اتفاقی که باعث شد پدر او به عنوان ادمین صفحه‌اش سر از پا نشناسد.

او دیگر به هر بهانه‌ای برای مسی کامنت می‌گذاشت و البته در گرفتن تبلیغ از دندان‌پزشکی گرفته تا کنسرت مضایقه نمی‌کرد! اما درحالی‌که بسیاری از حرکات آرات به وجد آمده‌ بودند، واکنش امیررضا خادم قهرمان جهان و المپیک قابل تأمل بود. خادم که روی سکوی المپیک هم ایستاده، نوشت: «خدا عاقبت این بچه را به‌خیر کند.!»

انتقال به لیورپول روی هوا؛ آرات در سپاهان

بعد از جهانی‌شدن کلیپ‌های آرات، زمینه مهاجرت او به انگلستان فراهم شد و البته خبر علاقه لیورپول به او منتشر شد. البته که لیورپول اجازه امضای قرارداد با آرات را نداشت و او فقط در آکادمی این باشگاه تمرین می‌کرد. این باشگاه در رد شایعات مبنی بر پیوستن آرات به این تیم هم گفت:« این كاملا نادرست است كه لیورپول قراردادی را با او به امضا رسانده. این باشگاه مجاز به قرارداد یا تلاش برای توافق با هیچ بازیکنی در این رده سنی نیست.»

البته پدر آرات، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در انگلستان همه چیز برای پیشرفت آرات فراهم است و آنها قصد بازگشت به ایران را ندارند چون با تمجید فیفا از آرات همه نگاه‌ها حالا روی او زوم است!» او همچنین مدعی شد که احتمالا به اسپانیا بروند و باشگاه بارسلونا آرات را می‌خواهد اما این انتقال به دلایلی میسر نشد. سه‌ماه قبل اما به دلایلی نامعلوم و عجیب عکسی از محمدرضا ساکت و آرات در فضای مجازی منتشر شد و باشگاه سپاهان ایران با انتشار پستی از جذب آرات حسینی به این تیم گفت. پدر آرات هم نوشت: حضور آرات در سپاهان سکوی پرتاب او به اسپانیا خواهد بود! اتفاقی که البته برای محمدرضا ساکت هم تبعات داشت و بسیاری او را متهم به شوآف کردند!

پایان سپاهان ، جان آرات در خطر است

اتفاق عجیب‌تر اما پایان رسمی سپاهان و آرات پس از سه ماه بود! پدر آرات اعلام کرد که دیگر شرایط حضور در اصفهان را نداریم و من احساس می‌کنم هدف سپاهان، استفاده از نام و برند آرات بوده است چون پیج آرات شش میلیون دنبال کننده دارد و اگر بخواهیم در آن تبلیغ کنیم، در بدترین حالت روزی دو میلیون درآمد دارند!

از سوی دیگر محمدعلی بصیریان، مدیر آکادمی سپاهان ادعا کرد که پدر آرات درخواست یک خانه مبله بزرگ، ۴۰میلیون تومان دستمزد ماهانه و تغذیه موردنظر خودش را کرده بود و همچنین خارج از زمان تمرین تیمی، تمرینات شخصی عجیبی برای آرات می‌گذاشت. او مدعی شد که آرات هنگام تمرین دست بر سینه‌اش می‌گذارد‌، خسته است و خطر جدی برای سلامتی‌اش وجود دارد چون پدرش نگاه بیزینسی به او دارد! حالا باید منتظر ماند و دید شرایط حضور آرات در اسپانیا از چه طریق میسر خواهد شد و البته شاید بد نباشد اگر ما هم جمله امیررضا خادم را به زبان بیاوریم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها