برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران اعلام شد

رویارویی پرسپولیس و هوادار در شهرک اکباتان

اگر به تقویم بازی‌های اروپایی نگاهی بیندازید، از همین حالا مشخص است که مثلا فینال لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا در کدام شهر و ورزشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۶۲
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

در بعضی موارد هم مثل جام‌ حذفی انگلیس، سال‌هاست ورزشگاه ومبلی لندن به محل برگزاری فینال جام‌حذفی انگلیس تبدیل شده است. اما طی چند سال گذشته در مورد جام‌ حذفی ایران یک اصل نانوشته وجود داشته که همچنان در اوج بی‌نظمی تکرار می‌شود.

در حالی که بازی‌های امسال به مرحله نیمه نهایی رسیده و با انجام سه بازی دیگر، پرونده بازی‌ها در سال جاری بسته می‌شود، هنوز کسی نمی‌داند فینال امسال در کدام شهر و کدام ورزشگاه برگزار می‌شود. البته این کار در سال‌های گذشته نیز بارها تکرار شده است. یکی از نمونه‌های آن مربوط به فینال سال گذشته بود که دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی به فینال رسیدند.

نکته جالب این بود که تا قبل از مشخص شدن فینالیست‌ها، هنوز اسم هیچ ورزشگاهی به عنوان میزبان مشخص نشده بود. بعد از رسیدن این دو تیم نیز اسم چند ورزشگاه از جمله فولاد آرنا، ورزشگاه یادگار امام تبریز و ورزشگاه امام رضا(ع) در مشهد از سوی مسئولان فدراسیون اعلام شد و در نهایت این ورزشگاه آزادی بود که از این بازی میزبانی کرد. شواهد امر نشان می‌دهد که این اتفاق امسال نیز بدون کوچکترین تغییری در حال انجام است.

تبریز شانه خالی کرد
مسئولان سازمان لیگ برای تعیین سرنوشت محل میزبانی فینال جام‌حذفی فوتبال ایران، سراغ قرعه‌کشی رفتند تا از میان ورزشگاه‌های آماده و استاندارد موجود در کشور، بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند. در قرعه‌کشی انجام شده، ورزشگاه شهدای کرمان به عنوان اولویت اول و ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان اولویت دوم نام‌شان از داخل گوی بیرون آمد اما، حالا همه چیز تغییر کرده است. ورزشگاه شهدای مس کرمان هنوز آماده بهره‌برداری نیست و قطعا این ورزشگاه نمی‌تواند میزبان فینال جام‌حذفی باشد.

از تبریز هم خبر می‌رسد با توجه به درخواست‌های پاکو خمس مبنی بر ترمیم زیرساخت‌های ورزشگاه یادگار امام، مدیران باشگاه تراکتور درصدد آن هستند تا بلافاصله بعد از اتمام مسابقات لیگ بیست‌ودوم، شرایط را برای ترمیم چمن ورزشگاه یادگار امام فراهم کنند. در همین راستا، ششگلانی، رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی اعلام کرد که استادیوم یادگار امام امکان میزبانی از فینال جام‌حذفی را نخواهد داشت.

به گزارش ورزش سه، او در این زمینه اعلام کرد که باتوجه به این‌که بازسازی استادیوم از ۲۹-۳۰ اردیبهشت آغاز خواهد شد، این استادیوم امکان میزبانی فینال را در هر شرایطی نخواهد داشت. بنابراین حالا سازمان لیگ باید سراغ اولویت سوم خود برود و همچون فصل گذشته برای سومین بار محل فینال جام‌ حذفی را تغییر دهد.

باز هم ورزشگاه آزادی!
با توجه به شرایطی که باز هم امسال تکرار شده، به نظر می‌رسد باز هم ورزشگاه آزادی تهران برای مسئولان سازمان لیگ در اولویت باشد. مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران در شرایطی برگزار می‌شود که ۳ نماینده از استان تهران حضور دارند و نساجی مازندران، تنها تیم شهرستانی حاضر در این مرحله از رقابت‌هاست. مسئولان سازمان لیگ با توجه حضور نساجی در مرحله نیمه‌نهایی چشم‌انتظار تعیین نتایج این مرحله هستند تا محل برگزاری مسابقه فینال جام‌حذفی به صورت رسمی مشخص شود.

امیرحسین روشنک، مسئول مسابقات جام‌حذفی درباره حضور نساجی در مرحله نیمه‌نهایی و احتمال تغییر میزبان فینال جام‌حذفی گفت: با توجه به این‌که نساجی تیمی غیر تهرانی است، برای انتخاب ورزشگاه آزادی باید ببینیم این تیم چه شرایطی خواهد داشت. چون ورزشگاه فینال باید بی‌طرف باشد. اگر برگزاری بازی در تبریز به هر دلیلی امکان‌پذیر نباشد، هر گزینه‌ای محتمل خواهد بود؛ حتی ورزشگاه آزادی. ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان و امام رضا(ع) مشهد هم دیگر گزینه‌های در دسترس سازمان لیگ هستند که در صورت فینالیست‌شدن احتمالی نساجی مازندران، احتمال تغییر محل میزبانی فینال جام حذفی وجود دارد اما اگر در مسابقه فینال جام‌حذفی سرخابی‌های پایتخت مقابل هم قرار گیرند یا استقلال به مصاف هوادار تهران برود، به نظر می‌رسد برگزاری مسابقه فینال در ورزشگاه آزادی تهران حتمی باشد.

در این میان، مسئولان تیم‌های حاضر در این مرحله هم از بازی در ورزشگاه آزادی استقبال می‌کنند. در همین رابطه افشین پیروانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره این که اگر استقلال و پرسپولیس در فینال به هم برخورد کنند، در آزادی بازی خواهند کرد یا خیر، گفت: دوستان اسم دو ورزشگاه دیگر را آورده‌اند اما اگر دو تیم در فینال به هم بخورند، بهتر است بازی در آزادی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها