هدفم اصلاح امور است؛ پس انتقاد می‌کنم
پای صحبت معلمی که بعد از سال‌ها به جای گچ قلم به دست گرفت

هدفم اصلاح امور است؛ پس انتقاد می‌کنم

ناپولی در آستانه قهرمانی در سری A بعد از ۳۳ سال

ناپل بی‌قرار

بدون شک و شبهه می‌توان گفت که خوشحال‌ترین مردم دنیا در این روزها و ساعت‌ها، مردم شهر ناپل ایتالیا هستند.
بدون شک و شبهه می‌توان گفت که خوشحال‌ترین مردم دنیا در این روزها و ساعت‌ها، مردم شهر ناپل ایتالیا هستند.
کد خبر: ۱۴۰۵۹۸۹
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

با توجه به این‌که فوتبال در جان و دل تمام مردم این شهر ریشه دارد، می‌توان آنها را در حال حاضر به دو دسته تقسیم کرد. گروهی که دهه پنجم یا ششم زندگی خود را می‌گذرانند و با دیدن حال و روز شهرشان، خاطرات سال ۱۹۹۰ برای‌شان دوباره زنده شده است؛ آن روزهایی که ناپولی با دیگو مارادونا، قهرمان بی چون و چرای شهرشان توانسته بود برای دومین بار قهرمانی در سری A را جشن بگیرد. گروه دیگر اما جوانانی هستند که در این ۳۳ سال، فقط روایت‌هایی شنیدنی از آن روزها به گوش‌شان خورده و حالا در حال تجربه آن هستند. البته اگر بخواهیم به ناپولی آن سال‌ها و امسال نگاه کنیم، تفاوت‌های زیادی مشاهده می‌شود. در آن زمان همه به این نکته اذعان داشتند که مارادونا یک‌تنه و با نبوغ فوتبالی خود توانست در عرض سه سال، دو بار این تیم را به قهرمانی در سری A برساند. اما مشخصه اصلی ناپولی در فصل جاری، تیم بودن آن است. لوچیانو اسپالتی بعد از سال‌ها مربیگری در ایتالیا، در حال به دست آوردن اولین قهرمانی‌اش در سریA است؛ قهرمانی که بدون شک مهمترین دستاورد دوران مربیگری او به حساب می‌آید. او با بازیکنانی کم نام و نشان، تیمی ساخته که تا اینجای فصل فقط سه بازی را باخته است. ناپلی‌ها با ۶۷ گل زده و ۲۱ گل خورده همچنین بهترین خط حمله و دفاع این فصل فوتبال ایتالیا را در اختیار دارند.
حالا این تیم امروز قرار است دربی منطقه ناپل را در ورزشگاه دیگو مارادونا مقابل سالرنیتانا برگزار کند. این بازی ابتدا قرار بود روز گذشته برگزار شود، اما مسئولان فوتبال ایتالیا به دلایل امنیتی آن را به امروز موکول کردند. ماجرا از این قرار است که اگر در بازی امروز اینتر- لاتزیو که در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان برگزار می‌شود، نتیجه تساوی یا برد اینتر رقم بخورد آنگاه ناپولی با پیروزی می‌تواند در فاصله شش هفته مانده تا پایان فصل به قهرمانی برسد. اگر این مساله اتفاق بیفتد، این برای اولین بار است که یک تیم به این زودی جشن قهرمانی را برگزار می‌کند.
مسئولان فوتبال ایتالیا اعلام کردند اگر بازی ناپولی یک روز زودتر برگزار و با پیروزی ناپلی‌ها همراه می‌شد، آنگاه خیل عظیمی از طرفداران این تیم راهی سن‌سیرو می‌شدند تا اینتر را تشویق کنند. به همین دلیل بازی ناپولی به دو ساعت بعد از بازی اینتر موکول شد تا ناپلی‌ها جشن احتمالی را در شهر خودشان برگزار کنند. البته همین مساله نیز نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. سفارت آمریکا در ایتالیا به شهروندان خود هشدار داده که ترافیک شدید در خیابان‌های ناپل، آتش‌بازی‌های گسترده و استفاده بیش از حد از مشروبات الکلی توسط هواداران ناپولی می‌تواند برای آنها خطرآفرین باشد. آمار و ارقام می‌گوید ناپولی برای بازی عصرگاهی امروز مشکل چندانی ندارد. ناپلی‌ها در پنج بازی اخیرشان مقابل سالرنیتانا اصلا نباخته‌اند. در این میان فقط یک نگرانی کوچک میان هواداران ناپولی وجود دارد و آن هم عملکرد رقیبشان در چند هفته اخیر است. سالرنیتانا با پائولو سوسا، سرمربی پرتغالی‌اش در هشت بازی اخیر لیگ نباخته و با کسب دو پیروزی و شش تساوی، توانسته از منطقه سقوط فاصله بگیرد. با این اوصاف، همه خوب می‌دانند که کمتر تیمی امروزه می‌تواند مقابل انگیزه بازیکنان ناپولی و هیجان زیادالوصف هوادارانش طاقت بیاورد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها