پیمان جبلی در آیین اختتامیه جشنواره ملی «قهرمان ایران» مطرح کرد:

ورزشکاران، سفیران رسانه‌ای ایران

رئیس رسانه‌ملی در مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی کشورمان، با برشمردن وجوه رسانه‌ای حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های گوناگون، انتقال پیام‌ بزرگ‌منشی ایرانیان به جهان در اثر نمایش خوی جوانمردی و پهلوانی در رفتار و نوع سلوک و منش آنان در میدان‌های ورزشی را عاملی دانست که نشان می‌دهد ورزشکاران خود در قامت رسانه، این قابلیت را دارند که پیام‌رسان ایران و عظمت و شکوهش به جهانیان باشند و از ‌این ‌رو هم رسانه‌ملی و هم ملی‌پوشان ایرانی باید قدر این جایگاه و قابلیت را بدانند.
کد خبر: ۱۴۰۵۱۲۸
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

این سخنان در آیین اختتامیه جشنواره بزرگ بهترین‌های ورزش ایران در سال۱۴۰۱ ابراز شد که به‌میزبانی شبکه ورزش و با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه‌ملی، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، معاونین وزارت ورزش، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و جمعی از ورزشکاران، پیشکسوتان، مدال‌آوران، مدیران و ملی‌پوشان ایران در سالن همایش‌‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

پیمان جبلی در این مراسم ضمن قدردانی از حضور ورزشکاران و مدال‌آوران ورزش ایران، ورزشکاران را در عین قهرمانی در عرصه ورزش، نمایندگان رسانه‌ای ایران در آن‌سوی مرزها دانست و اظهار کرد: هرچند رسانه ملی میزبان شما قهرمانان است و نتایج تلاش‌ها و توفیقات‌تان را به جهان مخابره می‌کند اما غافل نیستیم که شما قهرمانان، افتخارآفرینان و ورزشکاران به‌ منزله رسانه‌اید و حضورتان در عرصه‌های جهانی پیام‌رسان‌‌ ایران است. رئیس سازمان صداوسیما با بیان این‌که ورزشکاران سفیران و پیام‌آوران ملت ایرانند، گفت: یک ورزشکار به‌تنهایی در میدان‌های جهانی این ظرفیت را دارد که تاریخ ملت و افتخارات میهنش را به رخ دنیا بکشد. رئیس رسانه‌ملی تصریح کرد: حتی یک حرکت چندثانیه‌ای شما ورزشکاران، بوسیدن پرچم، دور زدن باافتخار شما با پرچم کشورتان و حرکت‌های نمادین‌تان در حمایت از ملت‌های مظلوم جهان پیامی رسانه‌ای است که نمایانگر جوانمردی و بزرگ‌منشی ایرانی است. وی افزود: چنین صحنه‌‌هایی که شما با افتخار مقابل چشم میلیون‌ها نفر به نمایش می‌گذارید، از ده‌ها فیلم و سریال گویاتر و ارزشمند‌تر است. جبلی با اشاره به وظیفه رسانه‌ملی در قبال افتخارآفرینان ورزشی بیان کرد: وظیفه ما در رسانه‌ملی به‌نمایش‌گذاشتن این قهرمانی‌هاست و سهم پرداختن به این قهرمانی‌ها در تولیدات تلویزیونی باید پررنگ شود.

هویت‌سازی در «قهرمان ایران»

به گزارش جام‌جم، سینا معتضدی، مدیر شبکه ورزش هم در این مراسم به روند انتخاب برترین‌های ورزش ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم امشب و این مراسم برای همه ما و جامعه ورزش کشور شبی خاطره‌انگیز و ماندگار باشد.

دبیرخانه جشنواره متنی را آماده کرده تا خدمت شما ارائه کنم: جشنواره «قهرمان ایران» همانند جشنواره «یکصد» تنها بهانه‌ای است برای افتخار کردن به انسان‌هایی که یادمان می‌آورند چقدر شیرین است حس زل‌زدن به پرچمی که بر سکوی قهرمانی بالا و بالا می‌رود تا از اعماق وجود به ایرانی بودن‌مان افتخار کنیم. بهانه‌ای برای افتخار کردن به انسان‌هایی که حاضرند ماه‌ها و سال‌ها رنج و سختی تمرین را تحمل کنند تا تنها برای چند لحظه یک ملت یکصدا فریاد بزنند: زنده‌باد ایران.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای افتخارکردن به امثال مریم خدابنده کم‌شنواست که توانست از شهرستان میانشهر فسا با کسب دو مدال طلا در المپیک برزیل آوازه همتش را به همه ایران برساند. برای افتخار کردن به رحمان عموزاد که بعد از پیروزی در خاک آمریکا، با سلام نظامی‌اش به پرچم کشورمان انگار یادمان آورد چقدر شیرین است سرباز وطن بودن.

افتخار کردن به ورزشکاران

معتضدی گفت: برای افتخار کردن به فاطمه بغلانی‌پور که هم مادر است هم سرطان را شکست داده و هم شاگردانی مانند فاطمه سعیدآبادی را تربیت کرده که هرکدام‌شان آینده کاراته ایران هستند. برای افتخار کردن به هادی چوپان که بعد از کسب ارزشمندترین عنوان در رشته پرورش‌اندام جهان، می‌توانست در آمریکا بماند اما برگشت تا یادمان بیاورد می‌توان ماند و بهترین بود. معتضدی ادامه داد: برای افتخار کردن به شکستن طلسم‌ها مثل کسب مقام دومی در والیبال بانوان بعد از سال‌ها. برای افتخار کردن ثبت رکوردها و اولین‌ها مثل کسب اولین مدال طلای وزنه‌برداری بانوان توسط سیده‌الهام حسینی یا کسب اولین سهمیه المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان در تیراندازی. برای افتخار کردن به دختر هشت‌ساله‌ای که بعد از قهرمانی‌اش، با اشتیاق گفت: خوشحالم روی سکو با چادر پرچم ایران را بالا بردم. این یادآوری‌های هویت‌ساز از خاطرات قهرمانان ایران، فلسفه شکل‌گیری جشنواره قهرمان ایران یا طرح انتخاب برترین‌های ورزش کشور در سال ۱۴۰۱ است. مدیر شبکه ورزش به کلیت رسیدن به نامزدهای نهایی قهرمان ایران اشاره کرد و گفت: مراحل پژوهشی و اجرایی طرح ملی قهرمان ایران به همت شبکه ورزش سیما و همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و کمیته ملی شورای ورزش رسانه ملی از اواسط۱۴۰۱ آغاز شد. براساس مستندات در ۱۶عنوان ۱۶۷۱مورد از افتخارات ملی ایران در سال۱۴۰۱ در رده‌های مختلف سنی استخراج و ثبت شد. سپس از فدراسیون‌های ورزشی خواسته شد براساس ضوابط اعلامی نامزدهای خود را اعلام و بعد از دریافت، تعداد افتخارات ملی به ۱۷۰۲ مورد رسید. گام بعد تشکیل کمیته‌های متعدد مشورتی بود که در نهایت دبیرخانه جشنواره، به شش عنوان اصلی و شش عنوان جنبی برای اعلام نامزدها در بخش‌های مختلف رسید.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، تعداد ورزشکاران راه‌یافته به مرحله انتخابی با نظر هیات‌های انتخاب شامل ۵۷۵ نفر از اهالی ورزش و رسانه مشخص شدند. بعد، در کمیته داوری ۱۰نفره با حضور عالی‌ترین مقامات ورزش کشور، خبرگان ورزش دانشگاهی و پیشکسوتان ورزشی، ۴۶ نفر به‌عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله داوری عمومی برگزیده شدند. در این مرحله، برنامه تلویزیونی قهرمان ایران از اوایل اسفند تا پایان نوروز برای معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف جشنواره، روی آنتن شبکه ورزش رفت تا درنهایت مثل همیشه حرف آخر را مردم ورزش‌دوست کشورمان بزنند و با ثبت آمار بی‌نظیر ۵/۴میلیون رای، قهرمانان ایران را انتخاب کنند. در پایان مراتب سپاس جشنواره را از همکاری‌های مدیران رسانه ملی و بقیه دوستان اعلام می‌داریم و بر خود وظیفه می‌دانم که از همکارانم در شبکه ورزش قدردانی کنم.

برترین‌ های ورزش معرفی شدند

برترین‌های رشته‌های مختلف ورزشی در این مراسم مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند. بر این اساس، جایزه منتخب شهدای ورزشکار به پدر شهید روح‌ا... عجمیان اهدا شد. جایزه منتخب شهید سلیمانی هم به تیم ملی مراکش به‌دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین اهدا شد که نماینده مردم حماس این جایزه را دریافت کرد. همچنین، جایزه نشان تختی هم به روح‌ا... رستمی، وزنه‌بردار معلول ایران و فدراسیون جودو تقدیم شد‌‌. جایزه یک عمر زندگی ورزشی هم به منصور بزرگ تقدیم شد. همچنین از تیشه‌گران (رئیس فدراسیون‌ ناشنوایان) به‌عنوان فدراسیون برتر، تقدیر شد. هیات داوران جایزه فدراسیون برتر سال را به فدراسیون هندبال اهدا کرد و جایزه قهرمان فردا به امیررضا معصومی، کشتی‌گیر ۱۸ساله سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد اهدا شد. همچنین علی نادری، سرمربی تیم ملی ساحلی به‌عنوان برترین سرمربی سال ورزش ایران انتخاب شد. در بخش بهترین تیم، جایزه ویژه جشنواره قهرمان ایران به تیم ملی والیبال بانوان و جایزه منتخب مردم به تیم ملی کشتی‌فرنگی جوانان اهدا شد‌. حمید باوفا، سرمربی تیم این جایزه را دریافت کرد. صحنه گل اول ایران به ولز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با ضربه روزبه چشمی ‌به‌عنوان برترین صحنه ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد که حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال این جایزه را دریافت کرد. هاشمیه متقیان، پرتابگر دیسک معلول کشورمان به‌عنوان برترین زن ورزش ایران در این سال با نظر هیات داوران جشنواره انتخاب شد. همچنین جایزه ویژه این بخش به ‌هانیه رستمیان، ورزشکار تیم ملی تیراندازی اهدا شد. الهام حسینی، وزنه‌بردار کشورمان هم جایزه ویژه برترین ورزشکار زن با رای مردم را دریافت کرد. هادی چوپان، قهرمان ایرانی مستر المپیا ۲۰۲۲ به‌عنوان برترین ورزشکار مرد با رای مردمی انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها