جانشین پلیس پیشگیری تهران خبر داد:

اعتراف متهم به ۱۰ فقره مالخری

سخنگوی فراجا گفت: از شروع عملیات جدید پلیس طی دو ماه گذشته در خصوص مقابله با سرقت، ۳۰ هزار سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۰۵۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: طی مدت دوماه از شروع عملیات جدید پلیس ۹۷۰ مالخر دستگیر شدند و بالغ بر ۸۰ درصد اموال سرقتی در این میان کشف و ضبط شد که شهروندان می‌توانند به سایت نما دات پلیس دات‌ای آر مراجعه و نسبت به پیگیری اموال مسروقه خود مطلع شوند.

وی افزود: کشف بخش قابل توجهی از خودرو‌های مسروقه طی یک هفته پس از سرقت، کشف ۷۰ درصد جرایم جنایی در کمتر از ۴۸ ساعت و تشکیل ستاد رسیدگی به پرونده‌های راکد سرقت و به جریان انداختن مجدد پنج میلیون پرونده راکد که در سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده بود، از دیگر اقدامات پلیس طی این مدت بود.

سخنگوی فراجا ادامه داد: همچنین طی دو ماهه اخیر بیش از ۳۰ هزار سارق منازل و لوازم داخل خودرو شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

منتظرالمهدی افزود: راستای مبارزه با سرقت‌ های خشن و مسلحانه نیز حدود ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه وخشن شناسایی و همچنین ۸۵ درصد عاملان و مجریان سرقت‌های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شده اند.

وی گفت: بعضی وقت‌ها شهروندان خانه خود را با بانک و صندوق ذخیره و امانت اشتباه می‌گیرند. جای پول و سکه و طلا در صندوق امانات بانک هااست و البته بانک‌ها باید در ازای تسهیلات با قیمت مناسب برای ایجاد صندوق‌های امانات به کمک مردم بیایند.

سخنگوی فراجا افزود: آنچه مسلم است برای کاهش نرخ وقوع سرقت در جامعه همگان باید در میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند که در این میان مردم مهمترین و بالاترین نقش را در پیشگیری از سرقت با رعایت آموزش‌های پلیس ایفا می‌کنند، از نصب دوربین و حفاظ و روشنایی و نگهبان محله تا عدم نگهداری پول و سکه و طلا در منزل. پلیس نیز با افزایش گشت‌زنی‌های خود در محله‌ها به وظایف خود عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها