سرپرست سرکلانتری ششم پلیس پیشگیری تهران خبر داد:

انهدام باند سرقت خودرو با شلیک ماموران

سارق ۱۸میلیارد طلا از طلافروشی دستگیر شد

سرقت‌ هالیوودی از میامی ایرانی

توهم یک‌شبه میلیاردر شدن سارق تنها طلافروشی شهرستان میامی در سمنان، زمانی از بین رفت‌ که او چند روز پیش با ناباوری سردی دستبند فولادی پلیس را دور دستانش احساس‌ کرد.
توهم یک‌شبه میلیاردر شدن سارق تنها طلافروشی شهرستان میامی در سمنان، زمانی از بین رفت‌ که او چند روز پیش با ناباوری سردی دستبند فولادی پلیس را دور دستانش احساس‌ کرد.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۴
نویسنده لیلا حسین زاده - گروه حوادث

او این سرقت ۱۸ میلیارد تومانی را بهمن سال ۱۴۰۱ و با حفر تونل عملی‌کرد اما نقشه‌اش پایان خوشی نداشت و حالا در اختیار پلیس است تا در مورد نحوه اجرای سرقت توضیح دهد. اینجا میامی است. شهری‌که فقط یک طلافروشی به نام صدف دارد. آن هم متعلق به مردی ۴۱ ساله به اسم ابراهیم نوروزی است‌ که این روزها نگران از دست رفتن سرمایه‌اش است. نوروزی مدتی در تهران مشغول به‌کار بود اما از سال ۸۰ به میامی آمد و از آن زمان تاکنون در این شهر فعالیت می‌کند. بعضی اهالی شهر از موضوع سرقت از طلافروشی نوروزی خبر دارند، بعضی هم با شنیدن خبر از زبان ماکنجکاوی‌شان شروع می‌شود. سرقت از طلافروشی صدف ‌که به سبک فیلم‌های هالیوودی و با حفر تونل انجام شد، ۲۰ بهمن پارسال اتفاق افتاد اما خبرش رسانه‌ای نشد تا پرونده توسط پلیس پیگیری شود که پیگیری‌ها هم نتیجه داد و سارق دستگیر شد.
سراغ نوروزی رفتیم تا در مورد نحوه سرقت از طلافروشی به جام‌جم توضیح دهد: «روز حادثه تهران بودم و به جای من خواهرزاده‌ام که شاگردم است، در مغازه بود. او حوالی ساعت۱۰ صبح به مغازه رفت و پس از باز کردن در، متوجه به‌هم‌ریختگی داخل مغازه و حفره‌ای شد که ‌کف زمین ایجاد شده بود. تمام طلاها را سرقت‌ کرده بودند. خواهرزاده‌ام که به‌شدت ترسیده بود با ۱۱۰ تماس‌گرفت و پس از آن تحقیقات پلیسی آغاز شد. بعد هم به من زنگ زد که آن لحظه من سوار خودرو و مشغول رانندگی بودم. با شنیدن خبر به قدری شوکه شدم که از مسیر منحرف شدم. باورم نمی‌شد از طلافروشی‌ام سرقت شده باشد، کارم را رها کردم و به میامی برگشتم. سارق با حفر یک تونل هفت، هشت متری به مغازه‌ام رسیده بود. سر این تونل یک خانه متروکه بود که هیچ‌کس به آن رفت و آمد نمی‌کرد و انتهایش هم به‌کف و پشت پیشخوان مغازه‌ام می‌رسید. این حفره به اندازه‌ای بودکه یک نفر به راحتی می‌توانست از آن وارد یا خارج شود. سارق بعد از رسیدن به کف مغازه بالا آمده و طبق فاکتور، پنج شش‌ کیلو طلا برده بود. حفر این هشت متر کار یک نفر نبود و او به احتمال زیاد سه چهار همدست هم داشته است.»
آن‌طور که نوروزی توضیح می‌دهد، مغازه‌اش مجهز به بهترین تجهیزات امنیتی است و آذر سال‌گذشته هم سیستم‌هایش را به‌روز کرده بود: «حتی سنسور و چشم دزدگیر هم نصب‌کرده بودیم اما مشخص نیست سارق یا سارقان با استفاده از چه روشی سیستم‌ها را ازکار انداخته بودند، طوری‌که هیچ تصویری از آنها روی دوربین مغازه ثبت نشده بود. بعد از آمدن پلیس مغازه تا ۱۰ روز بسته وکلیدش در اختیار ماموران آگاهی بود که برای تحقیقات خود به آنجا مراجعه می‌کردند و بعد از این مدت به مغازه رفتیم تا خرابی‌ها را بازسازی‌ کنیم.»
صاحب طلافروشی صدف می‌گوید سارق مغازه‌اش مردی است‌که او را از چند ماه پیش می‌شناخت. نوروزی علاوه‌بر طلافروشی، یک فروشگاه خواروبارفروشی چهار طبقه هم در میامی دارد که روبه‌روی هم است: «سارق حدود ۴۲ یا ۴۳ ساله و اهل شهر دیگری است ‌که چهار ماه به عنوان بنا و گچکار در فروشگاه‌ خواربارفروشی کار می‌کرد. او بیشتر در فروشگاه بود و رفت وآمدی به طلافروشی نداشت ‌که بگویم تردد مشکوکی از او در مغازه‌ام دیده‌ام. با هم سلام و علیک داشتیم و حتی از ما نسیه هم می‌برد. همسر و بچه‌هایش هم برای خرید به فروشگاه آمده بودند اما این اتفاق افتاد. او چند روز پیش دستگیر شد اما فرصت نشد با خودش حرف بزنم و دلیل‌کارش را بپرسم. از وضعیت طلاها هم خبر ندارم و ماموران آگاهی در حال بازجویی از او هستند. نمی‌دانم طلاها را به مالخر فروخته یا نه. از خدایم است‌که سرمایه ۱۷، ۱۸ میلیاردی‌ام برگردد.»

مجازات سنگین در انتظار سارق تونل‌زن
فرشید صفدری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میامی در این خصوص گفت: این سارق چندی قبل از طریق حفر تونل توانسته بود وارد طلافروشی شود و سرقت خود را صورت دهد. با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان میامی، مخفیگاه این سارق در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد. با توجه به تبعات اجتماعی این موضوع، مجازات سنگینی در انتظار این فرد بوده و دستگاه قضایی با جرایمی از این دست با جدیت برخورد خواهدکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها