وزیر دفاع آمریکا در اظهارنظری عجیب مدعی شد که «تازه همین چند روز پیش» از ماجرای درز اطلاعات طبقه‌ بندی‌ شده پنتاگون به فضای مجازی مطلع شده است!
کد خبر: ۱۴۰۳۸۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در ادعایی عجیب و مضحک می‌گوید که بیش از یک ماه پس از انتشار اسناد محرمانه نظامی در فضای مجازی، تازه از این نشت اطلاعاتی آگاه شده است!

آستین در نشستی مطبوعاتی گفت که دولت آمریکا افشای اسناد را «بسیار جدی» گرفته و نسبت به تحقیقات «فوری بین سازمانی» دستور داده است.

این در حالی است که بالاترین شخص وزارت دفاع آمریکا گفته که او، نخستین بار صبح ششم آوریل(پنجشنبه ۱۷ فروردین) یعنی هفته‌ها پس از درز اطلاعات محرمانه به فضای مجازی، از آن مطلع شده است!

آستین در واکنش به این پرسش که این اسناد «چطور دست کم چند هفته پیش از آنکه سرویس اطلاعاتی آمریکا متوجه درز آن به فضای مجازی شود، آزادانه در اینترنت دست به دست شده؟»، بدون ارائه پاسخی روشن، گفت که مقامات تحقیقات جامعی درباره آن انجام می‌دهند.

وی افزود: بهرحال، این اسناد در جایی از وِب بودند و درباره محل دقیق و شخصی که به آنها دسترسی داشته، تا اینجا هیچ اطلاعاتی نداریم. ما این مساله را خیلی جدی می‌گیریم و همچنان به تحقیق ادامه داده و تا زمانی که منشأ و وسعت این (حفره اطلاعاتی) را پیدا نکنیم، همه جا را زیر و رو خواهیم کرد.

نخستین سری از اسناد حساس اوایل ماه مارس در پلتفرم «دیسکورد» پدیدار شد اما گزارش‌های رسانه‌ای درباره آن، هفته گذشته روی خروجی مطبوعات قرار گرفت.

گفته می‌شود این اسناد حاوی ده‌ها صفحه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره آمریکا و برنامه نظامی ناتو در اوکراین است که از جمله آنها می‌توان به جدول زمان‌بندی آموزش‌های نظامی و تحول اسلحه، داده‌های مرتبط با هزینه‌های مهمات، ساختار واحدهای رزمی اوکراین، برآورد تلفات ارتش روسیه و اوکراین و همچنین اطلاعات مرتبط با شمار نیروهای خارجی ویژه حاضر در مناطق جنگی اشاره کرد.

سایر اطلاعات نیز به اقدامات ضدتروریستی آمریکا از جمله سیاست‌های این کشور در خاورمیانه و چین و همچنین برنامه هسته‌ ای ایران مربوط است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها