بخاری قارچی در درجه اول یک ابزار گرمایش در فضای باز است. این وسیله یک پایه بسیار محکم برای تثبیت کل وسیله دارد.
کد خبر: ۱۴۰۲۹۳۲

وقتی مردم عادی به بخاری در فضای باز فکر می کنند، اولین تصویری که به ذهن خطور می کند عموما بخاری قارچی با رویه های دایره ای پهن و ساقه های بلند است. دلیل خوبی وجود دارد که چرا اکثر مردم آن بخاری های LP قابل حمل کلاسیک را تصور می کنند. دلیل آن این است که آن ها در میان محبوب ترین بخاری های پروپان برای مقاصد مسکونی و تجاری قرار می گیرند. برخی از بخاری های قارچی گرما را مستقیما از شعله پخش می کنند و در برخی دیگر از آخرین فناوری ها استفاده شده است. این روزها، بخاری های قارچی کارایی و راحتی در فضای باز را ارائه می دهند.

هر آنچه در زمینه بخاری قارچی باید بدانید

بخاری قارچی چیست؟

بخاری قارچی در درجه اول یک ابزار گرمایش در فضای باز است. این وسیله یک پایه بسیار محکم برای تثبیت کل وسیله دارد. علاوه بر این، این پایداری با وزن دستگاه بهینه به اندازه کافی بلند است تا از هرگونه خطر سوختگی جلوگیری کند. در واقع، یک مشعل بسیار ایمن اتلاف گرما را تضمین می کند. همچنین شامل یک گنبد از شعله در برابر باد محافظت می کند. معمولا پایه برای جابجایی آسان به چرخ ‌هایی مجهز است.

بخاری قارچی چگونه کار می کند؟

همان گونه که اشاره شد، بدنه این بخاری روی پایه ‌ای بلند نصب شده و در آن یک بازتابنده در بالا برای به حداکثر رساندن تولید گرما تعبیه شده است. اصل عملکرد آن یا بر اساس اصل بخاری تابشی یا بر اساس اصل گرمایش همرفت است. بنابراین، عملکرد به منبع تغذیه در محل بستگی دارد.

 نوع بخاری قارچی گازی نیاز به یک سیلندر گاز پنهان در پایین واحد دارد. این نوع تجهیزات برای استفاده در فضای باز طراحی شده است. همچنین مجهز به یک تنظیم کننده قدرت است که می تواند به 15 کیلو وات برسد. برای بخاری های گازی: از بطری های گاز (بوتان یا پروپان) که در پایین دستگاه پنهان شده اند استفاده می کنند. استفاده از اینها بسیار آسان است و بسیار سریع و آسان تنظیم می شوند. برخی از تجهیزات CO2 منتشر می کنند. بنابراین، آنها فقط باید در فضای باز استفاده شوند. در مورد بخاری قارچی برقی: به راحتی می توان آن ها را با سایر انواع بخاری برقی تشخیص داد. به دلیل انتشار کم دی اکسید کربن، در واقع سازگارتر با محیط زیست است. از طرف دیگر، قدرت بسیار کمتری خواهند داشت.

هر آنچه در زمینه بخاری قارچی باید بدانید

مزایا و معایب

بخاری قارچی گازی بسیار قدرتمند است و به طور قابل توجهی بهتر از بخاری برقی در فضای باز است. بنابراین، قسمت گرم شده بزرگ تر است (20-30 متر مربع). در واقع، بسیار مقاوم است و مخزن گاز در پایه به عنوان وزنه تعادل عمل می کند. بخاری های قارچی گازی به راحتی نگهداری می شوند. آن ها متحرک هستند زیرا چرخ دارند و برعکس گرمایش الکتریکی نیازی به اتصال به چیزی ندارند.  معایب بخاری گازی: آن ها اغلب یک صدای خفیف منتشر می کنند. همچنین نمی توان آن ها را در داخل خانه (به دلیل CO2) اعمال کرد. علاوه بر این، با انتخاب یک بخاری قارچی برقی، دیگر نیازی به مخزن پروپان ندارید و  هیچ نقصی در کار نیست. برای این نوع دستگاه، قدرت گرمایش قابل تنظیم است (به طور عمده سه موقعیت وجود دارد). بنابراین، قدرت آن ها بسیار کمتر از بخاری های گرمایش گاز است. در نتیجه آن ها برای مناطق کوچک مناسب تر هستند. توان عرضه شده برای این دستگاه ها بسته به مدل انتخابی بین 1 تا 3 کیلووات است. این یک لامپ هالوژن برای گرمایش و روشنایی است، نه یک مشعل گاز.  معایب بخاری برقی: استفاده مداوم از آن هزینه قبض برق را افزایش می دهد. زیرا انرژی بسیار بیشتری مصرف می کند.برای اقتصادی ‌تر کردن آن، پوشاندن تراس ضروری است.

چگونه بخاری قارچی انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید درباره بخاری قارچی سرمابان انتخاب درستی داشته باشید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید به آن ها توجه کنید.

مکان: موضوعی کاربردی است

یک بخاری قارچی برقی به برق نیاز دارد و یک بخاری گازی به یک مخزن گاز نیاز دارد. بخاری برقی خیلی سریع نصب می شود و اگر تراس شما در پایین باغ قرار دارد، ممکن است استفاده از سیم کشی ضروری باشد. بخاری گازی مستقل است. زیرا با مخزن گاز کار می کند (به صورت جداگانه خریداری می شود و در صورت خالی بودن تعویض می شود). سنگین تر است و بنابراین پایدارتر است. سطح گرمایش نسبت به توان بخاری گرمایشی است که بر حسب نیاز آن محاسبه شده و بر حسب متر مربع بیان می شود.

تابش یا برد: یک توان مناسب را انتخاب کنید

مانند رادیاتورهای خانه، یک بخاری قارچی محدوده مشخصی را گرم می کند. بین ظرفیت گرمایش بخاری فضای باز برای میز باغ 2 نفره و بخاری برای تراس بار یا مبلمان باغ XXL ، قدرت متفاوت است. مراقب این معیار باشید تا بخاری شما عملکرد در نظر گرفته شده برای آن را انجام دهد. در واقع محدوده تابش گرما را بیان می کند. برخی از تولید کنندگان سطح گرمایش را مشخص می کنند، برخی دیگر محدوده را تعیین می کنند.

هر آنچه در زمینه بخاری قارچی باید بدانید

انتشار گرما

توجه داشته باشید که ستون های گرمایش به دلیل انتشار حرارت افقی می توانند در اثر وزش باد کارایی خود را از دست بدهند.  در حالی که در تولید عمودی این احساس تلفات انرژی کمتر می شود.

بازتابنده

این نوع گرمایش دارای ویژگی های فردی است و یک بازتابنده بزرگ راحتی بیشتری را در تراس ها ارائه می دهد. در واقع اجازه می دهد تا تابش را بومی سازی کنید.

مواد بخاری قارچی

در زمان انتخاب بخاری های قارچی باید به کیفیت مواد آن نیز توجه کنید. فولاد ضد زنگ برای محیط های مرطوب و کنار دریا ترجیح داده می شود، در حالی که یک بخاری قارچی فولادی در محیط های خشک مدیترانه ای کاملا کافی است.

ثبات و حجیم

پایداری و حجیم بودن را نباید نادیده گرفت، به خصوص برای سطوح کوچک.

متغیر قدرت

متغیر قدرت مقرون به صرفه است و انطباق تابش  را با شرایط آب و هوایی امکان پذیر می کند.

استانداردهای بخاری قارچی

تمام بخاری های قارچی باید  با استاندارد CE  موجود، استاندارد CSA و ETL و استاندارد EN 14543+A1 مطابقت داشته باشند. مانند هر سیستم گرمایشی، باید حداقل 50 سانتی متر بالای بخاری پاسیو و 60 سانتی متر در اطراف آن فضای ایمنی بگذارید. بنابراین، قسمت بالایی چتر بخاری، مشعل یا المنت گرمایشی، باید 2 متر بالاتر از سطح زمین قرار گیرد. این ها همه نکات کلی است، دستورالعمل های سازنده را رعایت کنید! بخاری های قارچی گازی در محیط های بسته توسط سازندگان توصیه نمی شوند. برای این کارایی مانند هر  بخاری گازی داخلی، اتاقی که در آن قرار دارد باید تهویه شده تا در برابر دود محافظت شود. انتخاب بخاری مناسب اساسا بر اساس انرژی، قدرت، اندازه و جنس ساخت آن است. در مقایسه بین بخاری های مختلف دریغ نکنید. به یاد داشته باشید  که انطباق تجهیزات بخاری پاسیو گازی (شلنگ  و  رگولاتور) را بررسی کنید. برخی از مدل های آن هر دو نوع گاز (بوتان و پروپان) را می پذیرند. اگر بخاری قارچی برقی انتخاب می‌کنید، به میزان قرار گرفتن در معرض آن‌ها توجه کنید (در صورت قرار گرفتن در معرض بادهای شدید از بستن آن ‌ها دریغ نکنید) و به سیم آن توجه داشته باشید. برای محافظت بهتر از بخاری خود، از یک پوشش محافظ برای پوشاندن آن در زمانی که روشن نیست، استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها