معمولاً مدیرانی که دفاتر اداری کوچک دارند، با چالش چیدمان مبلمان اداری روبرو می شوند. محدودیت فضا باعث می شود تا این مدیران در چیدمان ست اداری خود دچار دردسرهای بزرگی شوند. به خصوص افرادی که از فضاهای اداری بزرگ به محیط های کوچک نقل مکان می کنند. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را برای انجام یک چیدمان حرفه ای در یک دفتر کار کوچک راهنمایی کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۳۰۸۶

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

راهنمای چیدمان مبلمان اداری در دفاتر کوچک

احتمالاً کوچک بودن فضای کار شما را از انجام یک چیدمان حرفه ای و جذاب ناامید ساخته است. اما نگران نباشید. راهکارهای بسیاری وجود دارد که با بکارگیری آنان می توانید دفتر کار خود را به بهترین نحو چیدمان و دکور کنید. این چند راهکار ساده و عملی در موارد زیر خلاصه می شوند.

1.   انتخاب مبلمان اداری ساده و مدرن

اگر هنوز برای دفتر کار خود مبلمان اداری تهیه نکرده اید، در خرید سراغ مبلمان های ساده، مدرن و نقلی بروید. چرا که چیدمان این دسته از مبلمان ها در فضاهای اداری کوچک کم دردسر و ساده است. مبلمان های مدرن بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند، در محیط شما جای گرفته و آن را شیک و لوکس جلوه می دهند.

ارتفاع کم این دسته از مبلمان ها باعث می شود تا ارتفاع محیط بیش از آنچه که هست به نمایش در بیاید. همچنین رنگ روشن مبلمان اداری مدرن به بزرگنمایی محیط کمک می کند. این یعنی مخاطب در تخمین ابعاد فضا به خطا افتاده و محیط را بزرگتر می بیند. همانطور که متوجه شدید، انتخاب مبلمان مدرن بهترین گزینه برای دفاتر کاری کوچک به شمار می آید.

اما اگر مبلمان های خود را از پیش خریداری کرده اید و دست بر قضا سراغ مدل های کلاسیک و حجیم رفته اید، لازم است تا برای بهینه سازی فضا، قید استفاده از برخی از آنان را بزنید. برای مثال مبلمان هایی که جنبه دکوری داشته و کارکردی ضروری ندارند را کنار گذاشته و به چیدمان عناصر ضروری بپردازید. در صورت امکان نیز به معاوضه این مبلمان ها با نمونه های کوچک و مدرن بپردازید.

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

2.   یک تعادل بصری مطلوب ایجاد کنید

اگر تمام مبلمان های خود را تنها در بخش محدودی از فضا چیدمان کنید، تعادل بصری موجود در دکوراسیون را به هم زده اید. در این خصوص توصیه می کنیم تا مبلمان ها را به شکل یکنواخت و متعادل در محیط چیدمان کنید. چرا که عدم اتجام اینکار نه تنها به کوچکنمایی محیط می انجامد، بلکه شکلی غیر حرفه ای و نازیبا به دکوراسیون شما می دهد.

3.   از چیدمان مبلمان اداری در بخش ورودی پرهیز کنید

برای اینکه فضا را کوچکتر از آنچه که هست جلوه ندهید، لازم است تا ورودی هر اتاق و ورودی اصلی را به طور کامل پاکسازی کنید. در این بخش از فضا هیچ مبلمانی قرار ندهید و به استفاده از چند المان دکوراتیو ساده و مدرن اکتفا کنید. اینکار به طرز قابل توجهی به بزرگنمایی محیط کمک می کند.

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

4.   اصل نظم مبلمان را رعایت کنید

شلوغی در مبلمان ها، استفاده از مبلمان با سبک های مختلف و چیدمان غیر منظم آنان، می تواند منجر به یک فاجعه بزرگ در محیط های اداری کوچک شود. برای اینکه محیط اداری کوچک شما شلخته و نامرتب دیده نشود، لازم است تا همواره سطح میز های اداری را تمیز و مرتب نگه دارید. میز ها را در یک فاصله مشخص چیده و صندلی ها را نیز در محدوده میز حفظ کنید. همچنین شلف ها و سایر عناصر دکوراتیو را به شکل منظم به دیوار بزنید و از به هم ریختگی در دکوراسیون پرهیز کنید. شاید عجیب به نظر برسد اما رعایت اصل نظم کمک شایانی به افزایش کیفیت چیدمان شما می کند.

 

5.   مبلمان های اداری را هماهنگ و ست کنید

برای چیدمان صحیح مبلمان اداری برای دفاتر کاری کوچک، لازم است تا به هماهنگی عناصر مختلف بپردازید. به خاطر داشته باشید انتخاب مبلمان های ناهماهنگ از نظر طرح و رنگ، اثرات مخربی بر دکوراسیون شما می گذارد. بهتر است برای جلوگیری از بروز این اتفاق، رنگ مبلمان ها، طرح و شکل کلی آنان را با یکدیگر ست کنید. ضروری ست بدانید که استفاده از رنگ های تند و تیره در دکوراسیون اداری کوچک رایج نیست.

چرا که باعث تشدید حس خفگی در فضا می شود. مبلمان اداری فرامین تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ را در اختیارتان می گذارد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می توانید با گشت و گذاری در وب سایت این تولید کننده، یک مبلمان اداری مکمل برای مبلمان های موجود پیدا کنید و از آن برای هماهنگی سازی مبلمان ها استفاده کنید.

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

6.   مبلمان را رو به پنجره بچینید

اگر در دفتر کار کوچک خود یک نورگیر طبیعی دارید، حتماً میز و مبلمان های خود را در جهت پنجره بچینید تا بیشتری بهره را از آن ببرید. به خاطر داشته باشید استفاده از نور بیشترین کمک را به بزرگنمایی محیط می کند. همچنین با تقویت روحیه کارمندان، حس قرارگیری در یک محیط کوچک را از بین برده و بر راندمان کاری آنان نیز اثر مثبت می گذارد. پس پرده های ضخیم را کنار بزنید و با استفاده از نور روز، حس پویایی را به چیدمان خود اضافه کنید.

7.   به بهینه سازی فضای اداری توجه کنید

به خاطر داشته باشید، استفاده حداکثری از فضا در محیط های کوچک اهمیت بالایی دارد. باید بتوانید به طور بهینه از ابعاد فضا استفاده کنید. در این خصوص شاید لازم باشد چند مبلمان جدید خریداری کنید تا از نقاط پرت نیز بیشترین استفاده را ببرید. همچنین ممکن است به منظور ایجاد فضایی کارآ و گردشی مناسب در محیط، استفاده از برخی مبلمان ها را کنار بگذارید.

نتیجه گیری

چیدمان مبلمان اداری در محیط های اداری کوچک، کار چندان سختی نیست. به شرط آنکه با نحوه انجام اینکار آشنا باشید. مطالعه این بخش و به کارگیری راهکارهای ذکر شده در آن، کمک می کند تا شما نیز یک چیدمان حرفه ای و مشتری پسند را در محیط های کوچک و دفاتر نقلی ایجاد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها