امسال در تقویم‌ها به عنوان سال خرگوش معرفی شده است. در این مطلب اصلا قصد نداریم برای شما در سال خرگوش طالع‌بینی کنیم در عوض می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم چگونه با وسایل ساده و تزئین تخم‌مرغ هفت‌سین می‌توانید نماد سال جدید را در سفره‌های هفت‌سین نوروزی خودتان داشته باشید.
کد خبر: ۱۴۰۱۰۵۱

تزئین تخم‌مرغ به شکل خرگوش، یک ایده جالب و در عین حال ساده برای سفره هفت‌سین است. ساخت این خرگوش‌های زیبا بسیار ساده و در عین حال جذاب است و کودکان به راحتی می‌توانند آن را درست کنند.

مواد لازم:
تخم مرغ
رنگ اکریلیک
قلم‌مو
مقوا
چسب
چسب حرارتی
مداد
ماژیک مشکی دائمی
قیچی
گل‌های کاغذی و پلاستیکی
پوم پوم

ابتدا تخم مرغ‌های خود را به رنگ دلخواه رنگ کنید. بهتر است هر تخم مرغ را دو تا سه بار رنگ کنید تا کاملا یکدست شود. سپس اجازه دهید رنگ‌ها کاملا خشک شوند. حالا گوش‌ها و برگ‌ها را ببرید. می‌توانید از قالب آماده زیر نیز استفاده کنید و طرح آن را روی مقوا کشیده و ببرید. اجزای گوش را به یکدیگر بچسبانید. گوش‌ها را به بالای تخم مرغ چسبانده و گل‌های کاغذی و پلاستیکی را جلوی سر خرگوش بچسبانید. با استفاده از یک قلم‌موی کوچک بینی و گونه‌های خرگوش را با رنگ صورتی بکشید. حتی می‌توانید اجازه دهید کودکان گونه‌ها را با استفاده از انگشت بکشند. صبر کنید تا رنگ‌ها کاملا خشک شوند. با استفاده ماژیک مشکی چشم‌ها و دهان خرگوش را بکشید.  بهتر است ابتدا با مداد طرح چشم‌ها و دهان را بکشید. سپس هر وقت طرحی که کشیدید مورد پسندتان بود، با ماژیک دائمی روی آن را پررنگ کنید. یک عدد پوم پوم را به عنوان دم پشت هر خرگوش بچسبانید.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها