با حضور دستیاران مردمی سازی دولت در استان یزد؛

برنامه‌های تحولی یزدِ نوین و یزدِ بهره‌ور تشریح شد

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد:

بازرگاني، موتور محرك رشد اقتصادي استان است / مرزهاي جغرافيايي استان باید درحوزه بازرگانی گسترش باید

یزد - رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با اشاره به اهميت حوزه بازرگاني و نقش آن در رشد اقتصادي استان، گفت: حوزه بازرگاني، موتور محرك رشد اقتصادي استان و حتي كشور است كه بايد به آن توجه ويژه‌اي شود.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۲۱

 

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، مجيد دهقاني‌زاده در سي و سومين نشست مركز پيشرفت و عدالت استان با محوريت ارايه گزارش وضع موجود و پيگيري پروژ‌هاي محور بازرگاني مجموعه برنامه تحولي يزدِ نوين اظهارداشت: حوزه بازرگاني، موتور محرك رشد اقتصادي استان و حتي كشور است كه بايد به آن توجه ويژه‌اي شود.

وی با تاكيد بر اينكه پروژه‌هاي حوزه بازرگاني برنامه تحولي يزدِ نوين مبتني بر سند آمايش ملي و سند ترانزيت و بازرگاني كشور تدوين شده است، افزود: بر اين اساس بايد مرزهاي جغرافيايي استان را در اين حوزه گسترش داد و به دروازه‌ ورودي كشورهاي منطقه رسيد.


دهقاني‌زاده با بيان اينكه با ايجاد تمركز و پيشبرد پروژه‌هاي اين حوزه در برنامه تحولي يزدِ نوين در چند سال آينده كمك بزرگي به رشد اقتصادي خواهد شد، گفت: هرچقدر هم توليد كننده خوب عمل كند اگر در بازرگاني و توسعه بازار كار تحولي در استان انجام نشود به هدف مدنظر نخواهيم رسيد.

وی بر حفظ جايگاه بازرگاني در استان تاكيد كرد وگفت : اين مهم با ايجاد مدرسه بازرگاني در برنامه تحولي يزدِ نوين ديده شده كه به شدت نياز به تمركز براي تحقق دارد.

معاون آمار و برنامه‌ريزي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد نيز در اين نشست اظهار داشت: تدوين اين برنامه نشان داد با تمركز بر پروژه‌هايي با اهداف مشخص، دستيابي امكان‌پذير بوده هرچند در مسير تحقق آن با سختي‌هايي مواجه باشيم.

جعفر رحماني، گفت: پس از گذشت يكسال از زمان تدوين اين برنامه با پيگيري‌هاي مسئولان ويژه و حمايت‌هاي استاندار يزد، چندين پروژه مطرح از جمله انتقال آب دريا به استان، تاسيس و راه‌اندازي شركت هواپيمايي يزد و انرژي خورشيدي تحقق يافته كه بيش از انتظار بوده است.

معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ، يكي از مهمترين محورهاي برنامه‌ تحولي يزدِ نوين را حوزه بازرگاني دانست و افزود: در سند آمايش سرزمين اين حوزه قوي ديده شده است چراكه استاني با پيشينه خوب بازرگاني و مركز ترانزيت كشور بوده‌ايم و مي‌توانيم نقش موثري را ايفا كنيم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها