کد خبر: ۱۳۹۸۸۰۹
نویسنده مجتبی رشوند | تهیه‌کننده

«یادگار جنوب» یکی از موفق‌ترین آثار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر بود. داستان عاشقانه و پیچیده آن در کنار روایت غیرخطی از جذابیت‌های این فیلم در اکران خواهد بود، ضمن این‌که در ۱۰رشته نامزد دریافت سیمرغ شد و توانست در رشته‌های طراحی لباس، صداگذاری و صدابرداری این سیمرغ‌ها را دریافت کند و علاوه بر این، پژمان جمشیدی نیز دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد را به دست آورد که اختصاص این مقدار جایزه به یک فیلم در فروش و توجه مردم به آن در زمان اکران بی‌تأثیر نیست اما در حال حاضر ما برای اکران نوروز و قطعا تا شش ماه اول سال ۱۴۰۲ برنامه خاصی نداریم، چون فیلم‌های زیادی هستند که نوبت اکران‌شان فرا رسیده و در حال اکران هستند.

فکر می‌کنم این فیلم‌ها باید به خواسته‌های خود برای اکران فیلم برسند و علاوه بر این، امسال در جشنواره فیلم‌های زیادی بوده است. تمام تلاش ما این بود که فیلم متفاوت‌تری بسازیم به همین دلیل ساختار غیرخطی را برای یادگار جنوب ‌انتخاب کردیم. در زمان تولید نیز تلاش شد به مخاطب و‌ زمانی که برای دیدن فیلم اختصاص می‌دهد، چه به لحاظ بصری و چه بخش‌های فنی احترام گذاشته شود و قصه به‌دلیل پیچیدگی، قابل حدس نباشد و تا پایان مخاطب را با خود همراه کند، چراکه مخاطب امروز با دسترسی‌هایی که از راه اینترنت و پلتفرم‌ها به سینمای دنیا دارد، سطح توقعش بالا رفته و ما کوشیدیم استانداردهای لازم را برای مخاطب فهیم سینما مد نظر داشته باشیم.

با این‌که یادگار جنوب از هیچ جایی حمایت نمی‌شد در صحبتی که با سینماداران داشتم، معتقد بودند جزو معدود فیلم‌های پرفروش هستیم که خود مردم برای خرید بلیت راغب بودند و همین موضوع افق خیلی روشنی برای اکران فیلم پیش روی ما می‌گذارد ولی ما دل‌مان می‌خواهد شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود تا همه چیز مهیا باشد. به هرحال، تمام فیلم‌ها مسیری را برای اکران پشت سر می‌گذارند و یادگار جنوب هم شامل این شرایط می‌شود.

استقبال از یادگار جنوب در جشنواره فیلم فجر چهل‌ویکم خیلی خوب بود و تنها فیلم صد درصد مستقل جشنواره محسوب می‌شود. نسخه‌‌ای که ما به جشنواره فیلم فجر دادیم، مقداری با عجله بود و قطعا برای اکران عمومی تغییراتی روی آن اعمال می‌شود. جدا از آنچه مطرح شد، حمایت‌های تبلیغاتی از فیلم‌ها در فروش آنها بسیار مؤثر است. معتقدم استقبال از سینما مانند گذشته نیست و قطعا خیلی از مؤلفه‌ها در این‌که مردم کمتر به سینما می‌روند، تأثیرگذار است و باید اهالی فن و مسئولان سینمایی مطالعه‌ای روی آن داشته باشند.

نسبت به سازمان سینمایی به‌عنوان متولی سینما انتظار می‌رود که علل و عوامل استقبال نکردن از سینما را با توجه به آمار فروش، بررسی و به‌تدریج آن را حل کنند. به هرحال متولی اکران و سینما در حال حاضر سازمان سینمایی است و قطعا دوستان یا درحال مطالعه هستند یا برای این موضوع مطالعه می‌کنند و راهکارهای اجرایی برای آن می‌یابند اما از این‌که چه فیلمی برای اکران نوروز مناسب است اطلاعی ندارم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها