طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سردار شهید علی حاجبی آغاز شد.
طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سردار شهید علی حاجبی آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۹۸۲۰۶

هرمزگان-جام جم انلاین-طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سردار شهید علی حاجبی آغاز شد.

 

طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، جمعی مدیران و ایثارگران استان هرمزگان، آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدسِ شهر بندرعباس، مزین به نام سردار شهید حاج علی حاجبی برگزار شد.

 

این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قرار است در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان ساخته شود.

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام، با اشاره به نقش رزمندگان هرمزگانی در دوران دفاع مقدس، اظهارداشت: هر چه زمان می‌گذرد بیشتر به اثرِ موثرِ هرمزگانی‌ها در دفاع مقدس پی می‌بریم اما این حضور پررنگ در دفاع مقدس به درستی تبیین نشده است و لازم است برای مردم و نسل جوان، رشادت‌های شهدا و ایثارگران استان بازگو شود.

 

وی افزود: جایگاه و قدمت استان هرمزگان در مبارزه با استکبار و آمریکایی‌ها جایگاه ویژه‌ای است و همواره در عرصه‌های مختلف نقش خود را ایفا کرده‌اند چنانچه هرمزگان شهدایی در حوزه‌های دفاع از حرم، عرصه دریا، مبارزه مستقیم با آمریکا، سلامت و ... تقدیم کرده است که این مسئله نیز جزو ویژگی‌های خاص هرمزگان است.

 

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: معرفی رشادت‌های شهدا و رزمندگان هرمزگانی در دوران دفاع مقدس نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی دارد که کمبود آن به جد در استان احساس می‌شود و امروز در این راستا احداث یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آغاز شد.

 

 دوستی تصریح کرد: تجربیات نسل‌های گذشته باید به نسل بعد منتقل شود و در این مرکز تلاش شده است تا فضایی برای تبادل نظر و روایت حضور مجاهدانه‌ی مردم هرمزگان در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها