تداوم پیروزی‌های تیم ساپینتو در لیگ‌برتر

استقلال به 4 رسید

چهارمین پیروزی پیاپی استقلال در لیگ‌ برتر، این تیم را تبدیل کرد به بهترین تیم خارج از خانه این فصل تا هفته بیستم. حالا تیم ساپینتو از ۱۰ بازی خارج از خانه خود ۲۲ امتیاز به دست آورده است؛ یعنی یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس یحیی گل‌ محمدی.
کد خبر: ۱۳۹۷۹۳۱
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

 استقلال گرچه با پیروزی بر پیکان به صدر جدول نرسید اما فعلا صدرنشین بازی‌های خارج از خانه است و همین موضوع می‌تواند هواداران آبی‌پوش را بیش از پیش به ادامه فصل امیدوار کند.

برد ۲ بر صفر مقابل پیکان در بازگشت سید‌حسین حسینی به چارچوب دروازه، برای آبی‌ها خبر خوشحال کننده دیگر بود. حسینی که ۳ بازی از ترکیب اصلی دور بود، با کلین‌شیت برگشت و برای نهمین بار در این فصل دروازه خود را بسته نگه داشت.

به این ترتیب استقلال بعد از ۵۰ روز در یک بازی خارج از خانه گلی دریافت نکرد. البته برای بردن کلین‌شیت شاید لازم باشد اما قطعا کافی نیست. آبی‌ها باید خوشحال باشند از این بابت که در حساس‌ترین مقطع فصل، مهدی قائدی روی ریل گلزنی حرکت می‌کند.

مهدی دیروز برای سومین بازی متوالی برای استقلال گل زد. اتفاقی که برای نخستین بار در این فصل شاهدش هستیم. با این پیروزی تیم ساپینتو هم حالا برای اولین‌بار در لیگ بیست و دوم، چهار بازی متوالی را می‌برد و اینها برای این‌که هواداران آبی به کسب نخستین دبل قهرمانی تیم‌شان در لیگ امیدوار باشند، کافیست.

ساپینتو: می‌خواهند تیم‌های برنده را تحریک کنند

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال روز گذشته بعد از برتری ۲ بر صفر تیمش مقابل پیکان در نشست خبری حاضر و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

وقتی تیم‌ها عقب می‌افتند دنبال بهانه‌ای هستند که حریف را تحریک کنند. برخی از دستیار - مربی‌ها به سرمربی احترام نمی‌گذارند. آنها درباره فوتبال هیچی نمی‌دانند و نمی‌خواهند به تیم‌شان کمک کنند.

در کشورم تصاویر من را می‌بینند و می‌گویند چرا تا این اندازه کارت زرد و قرمز می‌گیری. همه حرفه‌ای هستیم و سعی می‌کنیم بهترین کارمان را با قوانین انجام دهیم. می‌توانیم با داور صحبت کنیم و بگوییم خطا بود یا نبود، این چیزها نرمال است، اما نمی‌توانیم چیز دیگری بگوییم. امیدوارم فدراسیون فوتبال قوانین سخت‌گیرانه‌ای بگذارد و جریمه کند.

سرمربی تیم حریف می‌تواند دوباره بگوید مثل بازی قبلی ۱۴ موقعیت داشتیم و آنها دو سه موقعیت! در دیدار قبلی پنالتی داشتیم و گل پیمان بابایی هم درست بود. من می‌بینم که امروز مربی حریف می‌گوید ما لایق بردیم، ولی به این صحبت‌ها عادت کرده‌ام، به کسانی که به استقلال احترام نمی‌گذارند.

ما جلوی خیلی از جبهه‌ها می‌جنگیم ولی تیم متحدی داریم که روحیه خوبی دارد. همیشه نمی‌توان فوتبال مستقیمی انجام داد، چون تیم‌هایی که جوان هستند می‌دوند و می‌جنگند و بازی کردن برابر آنها راحت نیست.

سعی می‌کنیم بازی را کنترل کنیم تا برتری داشته باشیم. امروز با عدالت بازی را بردیم.

با رافائل سیلوا قبل از بازی درباره دردی که داشت صحبت کردم و به من گفت با وجود دردی که دارد، می‌تواند بازی کند، ولی نمی‌خواستم این بازیکن را برای دیدار بعدی از دست بدهم. به روزبه چشمی در خط دفاعی اطمینان صد در صدی داشتم و ترجیح دادم ریسک نکنم. وقتی سیلوا در حال بیرون رفتن بود، گفت که درد داشت.

سرمربی پیکان به سمت روی ماتا رفت. باید بگویم رفتار انسانی و نرمالی نبود. البته نمی‌توان این رفتار را به همه ارتباط داد. وقتی می‌بازیم یا می‌بریم باید نتیجه را قبول کنیم.

صد درصد به قهرمانی امیدوارم. وقتی چیزی را می‌گویم یعنی به حرفی که زده‌ام، ایمان دارم.

ما موقعیت ایجاد می‌کنیم و خوب هم گل می‌زنیم، قائدی نیز بهترین شرایط را دارد. زمانی که قایدی به استقلال برگشت به آن سطح قبلی نرسیده بود، ولی الان به همان کیفیتی که داشت، می‌رسد. البته شما دیدید که صالح حردانی به صورت تعویضی وارد زمین شد و گلزنی کرد.

من هم قبلا و هم اکنون به قهرمانی امیدوار هستم. صحبت نمی‌کنم که فقط صحبت کرده باشم. وقتی چیزی را می‌گویم یعنی به آن ایمان دارم.

یحیی در باتلاق

در روزهایی که استقلال و سپاهان هیچ لغزشی در بازی‌های خود ندارند و هواداران‌شان را به پایانی خوش در آخر فصل امیدوار می‌کنند، یحیی گل‌محمدی و شاگردانش در پرسپولیس نتایجی را رقم می‌زنند که حتی برای هواداران تیم‌های رقیب هم باور کردنی نیست. در هفته‌های گذشته که پرسپولیس به فولاد باخت، مقابل پیکان آلومینیوم مساوی کرد و به زور از سد صنعت نفت گذشت، استقلال و سپاهان تمام ۹ امتیاز ممکن را جمع‌‌آوری کردند. با این اوصاف هواداران این تیم می‌دانستند که در بازی روز گذشته دیگر جای اشتباهی مقابل هوادار نداشتند.

با این حال، پرسپولیس روز گذشته همچون چند هفته اخیر یک بازی سردرگم انجام داد و برای گلزنی به تک موقعیت‌ها یا ضربات آزاد چشم دوخته بود. نتیجه‌اش هم این شد که با یک اشتباه در دقایق پایانی بازی از سوی مدافعش، نتیجه را به تیمی واگذار کرد که حالا حکم گربه سیاه را برای قرمزهای تهرانی دارد. هوادار حالا چهار بازی مقابل پرسپولیس انجام داده که حاصلش یک برد، دو تساوی و یک باخت بوده است.

گرچه بازیکنان پرسپولیس قبل از به ثمر رسیدن گل هوادار به خطا روی محمد عمری معترض بودند اما در بازی دیروز آن‌قدر ضعیف بودند که تعدادی از هواداران در پایان بازی با شعارهای اعتراضی خود نسبت به آنها انتقاد کردند. پرسپولیس همچون سال گذشته نمی‌تواند مقابل تیم‌های نه‌چندان مدعی لیگ، نتیجه بگیرد. این در حالی است که بازی‌های نسبتا سخت این تیم مقابل حریفانی همچون سپاهان، تراکتور و استقلال هم مانده و باید دید گل‌محمدی چطور می‌تواند اوضاع تیمش را سر و سامان دهد. حالا پرسپولیس با استراحتی ۱۰روزه باید خود را برای مصاف با سپاهان در جام حذفی در اصفهان آماده کند. آن بازی یا می‌تواند وضعیت این تیم را بهبود بخشد یا یحیی و شاگردانش را بیش از پیش در مشکلات فرو ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها