به گزارش جام جم آنلاین، اسدالله قلیزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مردم راحتترین و در دسترس ترین راه برای دریافت پول را پمپ بنزین ها میدانند و مراجعه دارند. آمار بالایی از مراجعات داریم و لازم است مسئولین سریعا تدبیری بیاندیشند.
وی ادامه داد: مالکان پمپ بنزین ها از سراسر کشور خصوصا کلانشهرها، شهرهای توریستی و زیارتی استعلامهای زیادی از ما داشته اند که چه کنند؟ واقعیت این است که جایگاه های سوخت فعالیت شبانه روزی دارند و ارائه خدمت انجام میدهند، ولی تکلیفی در جهت عرضه پول نقد به مردم ندارند، البته در برخی مواقع واقعا مردم نیاز دارند و برای وجوه خرد مراجعه میکنند که جایگاهداران نمیدانند باید چه کنند تا از طرفی شرمنده مردم و از طرفی با مشکلات قانونی یا مالیاتی آتی روبرو نشوند.
وی اظهار کرد: لازم است سازمان مالیاتی و بانک مرکزی در این زمینه اظهارنظر شفاف کنند و تشریح موارد قانونی را داشته باشند تا تکلیف همه روشن شود، البته مشاغل دیگر هم احتمالا با این مساله روبرو هستند.
وی افزود: ما سعی کردیم طی سالیان اخیر مردم را ترغیب کنیم که بهای سوخت را الکترونیکی پرداخت کنند و تا حدودی موفق بودیم و شاهد کاهش روز افزون پول نقد در جایگاهها هستیم و امیدواریم با غلبه بر نگاه بسته برخی افراد و ورود تکنولوژی جدید و روشهای متنوع پرداخت هرچه بیشتر در این زمینه پیش برویم.
قلیزاده ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی بخشهای سیستم بانکی به این مساله گفت: ما انتظار داریم بانکها پاسخگو باشند، اینکه بانکها در ایام کرونا خیلی کم پول نقد از مردم دریافت میکردند و پمپ بنزینها محل خرج کردن پولهای نقد مردم شده بود و حالا وجه نقد در برخی خودپردازها به درستی توزیع نمی شود و مردم برای رفع نیازشان به پمپ بنزینها مراجعه دارند قابل پذیرش نیست، جایگاه های سوخت خودپرداز بانکی نیستند و لازم است بانک مرکزی به طور جدی در این مساله ورود کند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد