یک نماینده مجلس در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

باید مدل مصرف گاز را از کشورهای فاقد گاز یاد بگیریم | پیشنهاد پرداخت پول نقد به مردم، در صورت صرفه‌جویی در مصرف گاز

یک نماینده مجلس با اشاره به کاهش ناگهانی دما در سطح کشور گفت: باید مدل مصرف گاز را از کشورهای دیگر که گاز ندارند یاد بگیریم.
کد خبر: ۱۳۹۴۵۴۳

علیرضا نظری در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بیان کرد: باید مدل مصرف گاز را از کشورهای دیگر یاد بگیریم. بسیاری از کشورهای سردسیر گاز ندارند و امروز با وجود تحریم روسیه توانسته‌اند خود را اداره کنند.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در ایران چهار برابر مصرف گاز سایر کشورهاست، توضیح داد: اگر ما بتوانیم مصرف گاز خود را نصف کنیم و از 4 برابر دنیا به دو برابر برسانیم این صرفه‌جویی بسیار زیادی خواهد بود و کارخانه‌ها و مراکز تولیدی ما دیگر تعطیل نمی‌شوند چون این تعطیلی‌ها می‌تواند گرانی و تورم در پی داشته باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی در توضیح راهکارهای کاهش مصرف گاز تاکید کرد: باید به خانواده‌ها بگوییم اگر مصرف گاز را به نصف کاهش دهید ما پول نصف دیگر را ماهانه به حساب شما پرداخت می‌کنیم و آن موقع است که مردم با خاموش کردن وسایل گرمایشی و پوشیدن لباس گرم در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌کنند.

وی همچنین گفت: بنزین هم مانند گاز مصرف بالایی دارد، یک روزی قیمت بنزین در کشور ما یک هفتم سایر کشورها بود و امروز به یک بیستم رسیده. این یعنی ما 20 برابر سایر کشورها بنزین مصرف می‌کنیم.

به گفته این مسئول می‌توان قیمت بنزین را افزایش داد و مبلغ ۵۰درصد از صرفه‌جویی ایجاد شده را به مردم برگرداند و ۵۰درصد را نیز دولت بردارد، مردم باید شیرینی یارانه را در روش برد-برد ببیند و در این روش هم دولت سود می‌کند و هم خود مردم و این روش قطعا مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

نماینده استان مرکزی در مجلس تأکید کرد: با رعایت این نکات می‌توان بودجه را بهتر نوشت به شرطی که دولت به مردم راست بگوید و مردم به دولت اعتماد کنند و می‌توان آن بخش از بودجه که صرف هزینه‌های جاری شود را در زیرساخت‌ها، تملک، دارایی‌ها و بخش عمرانی کشور به‌کار گرفت تا کشور سریع‌تر ساخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها