گزارش «جام‌جم» درباره تحرکات اخیر تروئیکا

دشمنی با ایران بدون‌توقف

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تکرار ادعای تامین پهپادی ایران برای روسیه مدعی شد تهران به زودی موشک‌های بالستیک به روسیه می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تکرار ادعا‌های واشنگتن مبنی بر اینکه ایران به تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز روسیه برای جنگ در اوکراین ادامه می‌دهد مدعی شد تهران علاوه بر پهپاد‌هایی که در اختیار روسیه قرار داده، به دنبال تامین موشک‌های بالستیک برای مسکو نیز است.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده واشنگتن در سازمان ملل ادعا کرد که ایران صد‌ها پهپاد را بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل به روسیه ارائه کرده است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا‌های خود گفته که تهران همچنین در حال آماده شدن برای تامین موشک‌های بالستیک روسیه است.

پیش از این، یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین بار دیگر اظهارات بی اساس کی یف در خصوص حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و ارسال پهپاد‌های ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرد. او حین حضور دریک شبکه تلویزیونی اوکراین ادعا کرد که کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که ۲۵۰ فروند در چند روز گذشته و ۳۰۰ فروند دیگر در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

با این حال، «کریلو بودانف» رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین چندی قبل در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز، اعلام کرد که ایران هنوز هیچ موشک کروزی به روسیه نفرستاده تا در حملات این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش‌های خبری همواره حکایت از آن دارد که کشور‌های غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه همکاری این کشور با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند گزارش منتشر کند. در همین حال، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها