سدهای بی‌جان | 80 درصد ظرفیت 17 سد ‌خالی است | خطر افزایش ریزگردها و حاشیه‌نشینی
جام جم آنلاین از ‌شرایط نامناسب سد‌های کشور گزارش می‌دهد

سدهای بی‌جان | 80 درصد ظرفیت 17 سد ‌خالی است | خطر افزایش ریزگردها و حاشیه‌نشینی

زمستان امسال تلافی زمستان‌های کم‌بارش سال‌های پیش را درمی‌آورد و هنوز اولین ماه این فصل نگذشته اغلب استان‌های ایران سفیدپوش شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۴۰۵۹

در میانه تداوم خشکسالی‌های چند سال اخیر البته این اتفاق خوبی است، به‌ویژه آن‌که همین دیروز از زبان مسئولان مربوطه اعلام شده ذخایر سدهای تهران همچنان در مرز بحرانی قرار دارند و حتی اعلام شد در صورت عدم مدیریت مصرف، امکان سهمیه‌بندی آب در تهران وجود دارد. برف سپید اما با خود امید آورده است، ذخیره برفی یکی از ذخایر مهم منابع طبیعی است که نه‌تنها در فصول سرد سال که رحمتش را در فصل گرم سال هم به ما نشان خواهد داد.

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده طی این روزها دمای هوای پایتخت بین ۸ تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود، هرچند این موضوع، محدود به پایتخت نیست و وضعیت جوی به گونه‌ای است که دمای هوا در اغلب شهرهای ایران کاهش خواهد داشت، همین گزاره به معنای دقت در مصرف بهینه گاز خانگی هم خواهد بود اما آسمان برفی این روزها، مدارس برخی از استان‌ها ازجمله اصفهان، گلستان، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی را غیرحضوری کرده است و اداره‌های برخی از استان‌ها همچون زنجان، خراسان‌جنوبی، چهارمحال و بختیاری و البته استان قزوین را هم به تعطیلی کشانده است. البته فهرست مدارس غیرحضوری‌شده و اداره‌های تعطیل را باید از منابع محلی جست‌وجو کرد؛ چراکه براساس آنچه به چشم می‌آید، این فهرست همچنان در حال به‌روزرسانی است و رسانه‌های آنلاین با توجه به وضعیت جوی این فهرست را روزآمد کرده‌اند.
​​​​​​​هرچه هست اما در کنار این موارد باید به برفی اشاره کنیم که همچنان یادآور شادی است و این‌که پس از سال‌ها در زمستان امسال دارد به شهروندان خودنمایی می‌کند، اتفاقی که می‌تواند نشانه‌ای از امید باشد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها