مهسا پوررحمتی، شمشیرباز اپه تیم ملی ایران:

بازی‌های آسیایی حق ما بود

از قونیه تا پاریس با مهسا پوررحمتی، دختر اول شمشیربازی ایران

دنبال خوش‌رنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی هستم

از مدال نقره تیمی در قونیه و بازی‌های کشورهای اسلامی تا مسیری طولانی که در پیش دارد. مهسا پوررحمتی چند سال است که رنک یک اپه ایران است و چند روز قبل با برگزاری مسابقات رنکینگ شمشیربازی ایران و قرار گرفتن در جایگاه نخست، موفق به تکرار عنوان خود هم شد تا همچنان در اپه ایران بی‌رقیب باشد.
کد خبر: ۱۳۹۳۹۴۰
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

پوررحمتی این روزها سخت تمرین می‌کند تا دست به کاری بزرگ بزند. مهم‌ترین اهدافش کسب بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی هانگژو و بعد کسب سهمیه المپیک پاریس است. سهمیه‌ای که اگر دختران ایران موفق به کسب آن شوند، دست به تاریخ‌سازی بزرگی خواهند زد. اتفاقی که آنها ثابت کردند دور از انتظار نیست.

دوباره موفق به تکرار عنوان خود در مسابقات رنکینگ کشوری شدی و همچنان رنک یک شمشیربازی ایران در اسلحه اپه هستی.

دوباره بعد از دو سال مسابقه‌ رنکینگ کشوری برگزار شد و خدا را شکر من هم دوباره موفق به تکرار عنوان و جایگاهم شدم. چیزی که در این مسابقات مرا بسیار خوشحال کرد این بود که بچه‌ها بسیار خوب بودند. دختران شمشیرباز ایران بسیار در حال رشد و پیشرفت هستند و این مرا بسیار خوشحال می‌کند.

شما موفق به کسب مدال نقره تیمی در بازی‌های کشورهای اسلامی شدید. بعد از آن مدال پاداشی گرفتید؟
تاکنون خیر. حواله‌هایی داده شد ولی هنوز هیچ خبری از پاداش نیست.

از مسابقات پیش‌رو چه خبر؟ و البته مهم‌ترین آنها یعنی بازی‌های آسیایی هانگژو.
خدا را شکر توانستم با سختی شکست در بازی‌های انفرادی قونیه کنار بیایم چون مطمئنم که آن مسابقات را جبران می‌کنم. متاسفانه در آن بازی‌ در صدم ثانیه تکنیک عوض کردم ولی خوشبختانه در بازی‌های تیمی جبران کردم.

البته گفته شد با‌توجه به شیوع مجدد کرونا احتمال لغو دوباره بازی‌های آسیایی هست.
ما برای بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنیم و باید برای کسب بهترین نتیجه در این بازی‌ها بجنگیم. اولویت ما بازی‌های آسیایی هانگژو است و بعد از آن سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس. قبل از بازی‌های آسیایی تقریبا هر ماه مسابقه و تورنمنت داریم ولی هنوز مشخص نیست که آیا در تمام آنها شرکت می‌کنیم یا نه. باید دید شرایط اعزام چطور خواهد بود.

کسب مدال در بازی‌های آسیایی چقدر در دسترس است؟
رقابت با تیم‌هایی مانند کره، ژاپن، هنگ‌کنگ و ...بسیار سخت است. آنها بهترین امکانات و رنک‌ را در جهان دارند ولی هر ورزشکاری در رویای کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال است و امیدوارم بتوانم من هم مدال خوش‌رنگی کسب کنم. به خودم قول دادم ضعف‌ها را جبران کنم و در ذهن خودم این اتفاق قطعا خواهد افتاد.

درخصوص کسب سهمیه المپیک هم یک توضیح بده. اگر موفق به کسب سهمیه شوید، تاریخ‌سازی خواهید کرد.
قطعا. اگر موفق به کسب سهمیه شویم، افتخار بسیار بزرگی خواهد بود‌. اگر ما در مسابقات شرکت کنیم و اعزام‌های مکرر داشته باشیم، شانس کسب سهمیه‌مان بسیار زیاد است چون امتیاز مسابقات جهانی بالاست و می‌توانیم آنها را کسب کنیم.

حالا که دختر اول شمشیربازی اپه ایران هستی، از انتخاب این رشته راضی هستی؟
بله، خیلی زیاد. رشته‌های دیگر مانند سنگ‌نوردی، شنا و تکواندو را امتحان کرده بودم ولی جذابیت‌های شمشیر برای من از ورزش‌های دیگر بیشتر بود. اگر به عقب برگردم، حتما دوباره و دوباره شمشیربازی را انتخاب می‌کنم.

از مسئولان این رشته چه انتظاری داری؟
همان‌طور که گفتم در چند ماه آینده چند تورنمنت برگزار می‌شود که امیدوارم بتوانیم در تمامی آنها شرکت کنیم تا امتیازهای بالاتری برای سهمیه المپیک به دست بیاوریم. امیدوارم نگاه‌ها و حمایت‌ها از شمشیربازی و به خصوص دختران شمشیرباز بیشتر شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها