کد خبر: ۱۳۹۳۵۱۷
نویسنده امیرحسین قهرایی - کارگردان

سابقه سال‌ها تولید برنامه‌های دوربین مخفی برای تلویزیون به من توانایی داده تا بگویم همچنان یکی از بهترین گونه‌ها برای برنامه‌سازی همین دوربین مخفی است.

دوربین مخفی به ظاهر کار ساده‌ای است ولی وارد پروسه عملیاتی که می‌شویم، تازه معلوم می‌شود که چقدر کار حساس و دشواری است و گاهی برای ضبط یک اپیزود آن باید مدت‌ها برای ایده‌پردازی وقت گذاشت. ایده‌پردازی برای دوربین مخفی از نظر بسیاری مخاطبان، خیلی راحت است و شاید بسیاری از بلاگرهای مجازی هم فکر کنند که می‌شود خیلی سریع دوربین مخفی تولید کرد ولی از انبوه محصولات تولید شده دوربین مخفی، فقط بخش اندکی از آنها دیده‌شده و مخاطب خواهد داشت. از نظر تولیدات نمایشی باید هزینه متناسبی را برای دوربین مخفی صرف کرد و این طور نیست که گمان ببرند با حداقل هزینه می‌شود دوربین مخفی تولید کرد.
​​​​​​​تولید دوربین مخفی چند بخش هزینه زا دارد؛ ابتدا بخش طراحی ایده و خلق ایده برای اجراست که اهمیت دارد و در همه جای دنیا برخی از حاذق‌ترین نویسندگان برای نگارش آیتم‌های دوربین مخفی استفاده می‌شوند. به جز این اگر بخواهیم برای تولید دوربین مخفی، مهمانان مشهور داشته باشیم باید هزینه کافی صرف شود، چون اغلب مهمانانی که در چنین برنامه‌هایی حاضر می‌شوند انتظارات مادی خاص خود را دارند که گاهی این انتظارات بیشتر از دستمزد آن مهمان از یک پروژه معمول نمایشی است. به‌جز این تولید دوربین مخفی به زمان بالایی نیاز دارد. گاهی پیش می‌آید برای رسیدن به یک آیتم نیم‌ساعته دوربین مخفی، باید چند ساعت فیلم بگیریم، چون بسیاری از آنها که در برابر دوربین مخفی قرار می‌گیرند، واکنش جالبی بروز نمی‌دهند و مثلا از هر پنج نفر شاید یک نفر خروجی موفقی داشته باشد. تازه بعد از ضبط دوربین مخفی و شکل‌گیری مناسب شوخی‌ها باید به‌دنبال اجازه پخش از حاضران در دوربین مخفی رفت که این نیز خودش گاهی مواقع مستلزم صرف هزینه است. در تولید دوربین مخفی اگر بخواهیم کیفی باشد، حتما باید هم در متن و هم اجرا با وسواس و دقت عمل بالا باشد تا بتوان نتیجه مطلوب را از کار استحصال کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها