هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | صدرنشینی پرسپولیس با درخشش دو جوان

پرسپولیس با شکست گل‌گهر، به قهرمانی در نیم‌فصل نزدیک شد

شلیک به صدر جدول

تا قبل از تعطیل شدن لیگ به دلیل مسابقات جام‌جهانی، تنها مسأله‌ای که پرسپولیس و هوادارانش نسبت به‌آن نگرانی داشتند، خط حمله این تیم بود. حضور یورگن لوکادیا و زدن نیمی از گل‌های این فصل سرخ‌پوشان تا آن موقع، خیال یحیی گل‌محمدی را راحت کرده بود.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۸۳
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

در دو بازی ابتدایی که پرسپولیس بدون لوکادیا وارد زمین شد، فقط دو گل زد که آن هم توسط گولسیانی بود. با این اوصاف، یکی از نگرانی‌های قرمزها برای بازی دیروزشان مقابل گل‌‌گهر گلزنی بود. یحیی برای بازی مهم هفته چهاردهم لیگ برتر، اولین بار به محمد عمری از ابتدا بازی داد و به بهترین شکل نتیجه‌اش را گرفت. این بازیکن که از پایه‌های پرسپولیس به تیم اصلی راه یافت، در دقیقه۵۰ با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه اولین گل خود را در پرسپولیس به ثمر رساند؛ گلی که بدون‌شک جای این مهاجم جوان در ترکیب پرسپولیس را ثابت می‌کند. در حالی که شاگردان امیر قلعه‌نویی تلاش کردند بازی را به تساوی بکشند، شوت زیبای سینا اسدبیگی در دقیقه ۷۰ پیروزی قرمزها را حتمی کرد؛ شوتی که هم اولین گل این بازیکن برای پرسپولیس بود و هم شاید بهترین گل فصل لقب بگیرد. غیر از این دو صحنه، مطمئنا نقطه‌عطف این بازی در دقیقه۸ رقم خورد؛ جایی که علیرضا بیرانوند، ضربه پنالتی پورعلی را مهار کرد تا مانع پیش افتادن تیم میزبان شود. پرسپولیس به لطف این برد، ۲۹ امتیازی شد و باز هم به تنهایی در صدر قرار گرفت. با توجه به این‌که قرمزها هفته بعد باید در ورزشگاه آزادی مقابل نساجی قرار بگیرند، شانس قهرمانی آنها در نیم‌فصل بیش از بقیه تیم‌هاست.  شلیک به صدر جدول

گل‌محمدی: ذهنیت قهرمانی به ما کمک کرد

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی، ضمن تقدیر از بازیکنان خود، بازی دیروز مقابل گل‌گهر را یک بازی شش امتیازی دانست. مهم‌ترین صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانیم.

بیرانوند ما را در بازی نگه داشت. از او تشکر می‌کنم. تمرکز خیلی خوبی برای بازی امروز داشت. رهبر خوبی همراه بزرگ‌ترهای دیگر برای تیم ما بود. این ذهنیت خوب، مثبت و قهرمانی به تیم ما خیلی کمک کرد. بچه‌ها شخصیت خیلی خوبی از خود نشان دادند. درهرصورت این برد برای‌مان خیلی مهم بود و اندازه ۶ امتیاز ارزش داشت. گل‌گهر هم یکی از مدعیان قهرمانی و تیم شایسته‌ای است. این شخصیت به ما کمک کرد رفته‌رفته بهتر شویم. امروز از لحاظ بدنی یکی از روزهای خوب بازیکنان ما بود. دوندگی بالایی به‌خصوص درخط جلو داشتیم. وحید امیری دقیقه ۹۴ بازی هم می‌دوید. خیلی به تیم کمک کرد. از همه بازیکنان ممنون هستم. بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید کیفیت خیلی خوبی داشته باشد.خوشبختانه عمری و اسدبیگی امروز نشان دادند لیاقت بازی در این تیم را دارند. راه طولانی و سختی را در پیش دارند. باید بیشتر تلاش کنند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها