مزایا و روش های طراحی فروشگاه اینترنتی

 امروزه فروشگاه های آنلاین امکان خرید در هر ساعت از شبانه‌روز را امکان‌پذیر کرده‌‌اند. به همین دلیل روز به روز بر تعداد کسب و کارهای سنتی، که تمایل به راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی دارند افزوده میشود.
 امروزه فروشگاه های آنلاین امکان خرید در هر ساعت از شبانه‌روز را امکان‌پذیر کرده‌‌اند. به همین دلیل روز به روز بر تعداد کسب و کارهای سنتی، که تمایل به راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی دارند افزوده میشود.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۳۳

در شرایط فعلی جامعه داشتن یک فروشگاه برای کسب‌ و کار ها امری ضروری به نظر میرسد. این مقاله به شما تعریف کاملی از فروشگاه اینترنتی، مزایا و مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی در واقع وب‌سایتی است که محصولات خود را در بستر فضای مجازی و آنلاین برای فروش عرضه می‌کند. این محصولات می‌تواند به‌صورت مجازی یا فیزیکی عرضه شوند.

هر فردی که وارد فروشگاه اینترنتی شما می‌شود از طریق بخش‌ها و طبقه‌بندی‌های مربوط به هر محصول، محصول مورد‌نظر خود را انتخاب کرده و اطلاعات آن را مشاهده می‌کند. نظرات کاربران را می‌خواند و در صورت نیاز اقدام به خرید می‌کند. در کمترین زمان ممکن بهترین خرید را تجربه می‌کند و این‌ یکی از شگفتی‌های خرید اینترنتی است.

البته در کنار طراحی فروشگاه اینترنتی باید نکاتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال؛ برای موفقیت در فروش محصولات خود باید خدمات خوبی هم ارائه کنید. این خدمات می‌تواند شامل ضمانت عودت کالای مشتریان، لغو کردن خرید و پرداخت در محل باشد.

با این خدمات، شما در ذهن مشتری برند خود را ماندگار می‌کنید و مشتری با خیال راحت وارد سایت فروشگاهی  شما می‌شود و خرید خود را انجام می‌دهد. چه‌بسا فروشگاه شما را به دیگران معرفی کند و این امر باعث فروش بیشتر شما شود.

 

مزایای طراحی وبسایت فروشگاهی

 

می‌توان گفت که داشتن فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کاری (حتی کوچک) تقریبا الزامی است.  در این بخش از مقاله به مزایای فراوان طراحی فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم:

 

1. با طراحی فروشگاه می‌توانیم بازار فروش خود را گسترش داده و این امر موجب افزایش تعداد مشتریان و فروش بیشتر خواهد شد.

 

2. با داشتن تجارت آنلاین، مکان و زمان معنی ندارد، چرا که مشتریان می‌توانند از هر نقطه جهان و در هر ساعت از شبانه‌روز محصول یا کالای خود را سفارش دهند.

 

3. با داشتن فروشگاه اینترنتی می‌توان نظارت دقیق‌تر و کامل‌تری نسبت به محصولات‌مان داشته باشیم؛ در واقع دانستن نظرات مشتریان موجب می‌شود تا میزان رضایت‌مندی آن‌ها و خروجی کالای محبوب را بدانیم و در راستای این شناخت خدمات بهتری به مشتری ارائه دهیم.

 

4. با داشتن تجارت آنلاین و ارائه خدمات پس از فروش در آن، دغدغه مشتریان از بابت جنس خریداری‌ شده و مشکلات احتمالی آن آسوده می‌شود. به‌ واسطه این خدمات، افزایش فروش چشمگیری خواهیم داشت.

 

5. با ساخت فروشگاه اینترنتی از هزینه‌های شما کاسته می‌شود. هزینه هایی مانند هزینه اجاره مغازه، انبار و ...

 

6. با طراحی فروشگاه اینترنتی، شما قادر خواهید بود محل کوچک کسب‌ و کار خود را از محیط محلی تغییر داده و این امر باعث اعتبار و اعتماد برند شما خواهد شد. به همین دلیل به فروش بیشتری دست خواهید یافت.

 

7. با طراحی یک فروشگاه آنلاین، می‌توان فروش عمده را تجربه کرد چرا که این امر مستلزم این است که واسطه‌ها حذف‌شده و جنس یا کالا مستقیم و بدون واسطه به دست مشتری برسد. در این صورت هم فروشنده و هم خریدار از این خرید بی‌واسطه راضی شوند و چه‌بسا فرآیند رو به رشدی برای فروش محصولات حاصل شود.

مراحل راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی

مراحل گام‌به‌گام برای طراحی فروشگاه اینترنتی به شرح زیر است:

انتخاب نام مناسب برای فروشگاه

انتخاب نام فروشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که کاربران، شما را با اسم تان میشناسند. انتخاب یک نام کوتاه، معنی دار و آهنگین میتواند در برند سازی شما نقش موثری ایفا کند.

 

راه اندازی وبسایت فروشگاه اینترنتی

قدم بعدی راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی شماست. شما میتوانید سفارش طراحی فروشگاه خود را برای یکی از شرکت های معتبر طراحی وبسایت ثبت نمایید.

 

افزودن محصولات به وبسایت

پس از تحویل وبسایت فروشگاهی به شما، یک پنل مدیریت در اختیار شما قرار میگیرد که از طریق آن میتوانید محصولات خود را بر روی وبسایت بارگذاری نمایید. تهیه و بارگذاری تصاویر با کیفیت و نوشتن توضیحات مناسب برای محصولات میتواند در فروش شما تاثیر بسزایی بگذارد.

 

آغاز فروش اینترنتی محصولات

در این مرحله باید فروش خود را آغاز کنید. طبیعتا مانند هر کسب و کار دیگری، در آغاز کار ممکن است میزان فروش شما زیاد نباشد. شما میتوانید با تبلیغات مناسب سرعت رشد و مقدار فروش خود را به تدریج افزایش دهید.

 

خدمات پس از فروش و جلب رضایت خریداران

خریداران شما، بهترین تبلیغ کننده محصولات شما هستند. بنابراین سعی کنید که مشتریان خود را راضی نگه دارید. جلب رضایت مشتری میتواند علاوه بر افزایش احتمال خرید های بعدی، سبب معرفی و شبکه سازی برای فروشگاه اینترنتی شما بشود.

 

 

 

معروف‌ترین نمونه فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی و خارجی

طراحی فروشگاه اینترنتی با همه فراز و نشیب خود امری اجتناب‌ناپذیر برای  شرکت‌های بزرگی است که قصد فروش در سطح جهانی دارند. در زیر به معرفی چند فروشگاه مشهور ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

      فروشگاه اینترنتی آمازون (مشهورترین فروشگاه اینترنتی جهان با فروش ماهیانه چندین میلیارد دلار در سراسر جهان!)

      فروشگاه اینترنتی ebay

      فروشگاه اینترنتی دیجیکالا (مشهورترین فروشگاه اینترنتی ایرانی با چندین میلیارد فروش روزانه محصولات در ایران)

      و ....

 

       تعرفه ساخت فروشگاه اینترنتی

تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی بسته به ارائه دهنده خدمات شما متفاوت خواهد بود. هر چقدر امکانات مد نظر شما برای فروشگاهتان بیشتر باشد و پیاده سازی آنها زمان بیشتر نیاز داشته باشد. هزینه راه اندازی فروشگاه شما بیشتر خواهد بود.

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد طراحی فروشگاه اینترنتی، مراحل ساخت، مزایای آن توضیح داده شد. همچنین چند نمونه از معروف‌ترین سایت‌های فروشگاهی ایرانی و خارجی را معرفی کردیم. اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازیکنید ما در وبینو به‌صورت تخصصی به طراحی سایت‌ فروشگاهی می‌پردازیم و شما را در رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌کنیم. با ما یک گام از رقبای خود جلوتر باشید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها