نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام :

وضعیت کشتار غیرمجاز در استان ایلام غیر قابل تحمل است

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: وضعیت کشتار غیرمجاز در استان ایلام غیر قابل تحمل است
کد خبر: ۱۳۹۲۷۰۲

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حجت الاسلام عباسعلی بازیار در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان ایلام اظهار کرد: باید شرایطی فراهم گردد که گوشت قرمز یا سفیدی که به دست مردم می‌رسد دارای استانداردهای بهداشتی و تغذیه‌ای قابل قبولی باشد. متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از کشتارگاه‌های سنتی در استان شرایط مناسبی برای کشتار ندارند.

وی افزود: متأسفانه تجارب نشان می‌دهد جریان‌هایی در کار هستند که تنها به دنبال سود و منافع شخصی هستند و همین افراد و جریان‌ها مانع می‌شوند که گوشت مناسب و بهداشتی به دست مردم برسد و اینجاست که ما با پدیده خطرناک کشتار غیرمجاز مواجه هستیم.


حجت الاسلام بازیار گفت: کشتارگاه‌های استان عمدتاً با ظرفیت پائین فعال هستند و برخی نیز غیر فعال هستند مثل آبدانان و دره‌شهر و سرابله، درحالی که لازم است این کشتارگاه‌ها مشکلاتشان حل بشود و وارد چرخه اقتصادی دام استان بشوند.


وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و معاونت اقتصادی استانداری و همه اعضای کاگروه امنیت غذایی استان باید در این خصوص تلاش‌هایی که دارند را تا حصول به نتیجه نهائی پیگیری کنند.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: متأسفانه وضعیت کشتار غیر مجاز در استان غیر قابل تحمل است و کانون‌های چندگانه عرصه گوشت‌های غیر بهداشتی، سلامت مردم را به سختی در خطر انداخته‌اند.


وی گفت: روشن است که مبارزه با کشتار غیر مجاز تنها وظیفه یک اداره مانند دامپزشکی نیست و همت استانی و هماهنگی‌های بین بخشی طلب می‌کند، مبارزه با کشتار غیر مجاز نیازمند حمایت استاندار محترم و همچنین دستگاه قضایی در استان است و از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها